arrow_drop_up arrow_drop_down
Achter de schermen: The Secret of Beauty
14 januari 2021 

Achter de schermen: The Secret of Beauty

profielfoto-biancaBianca kreeg de diagnose borstkanker. Door de chemokuren werd haar huid enorm droog. De producten die Bianca tijdens deze periode enorm geholpen hebben om haar huid goed te blijven verzorgen verkoopt ze sinds augustus in haar webwinkel: The Secret of Beauty.

Het idee om deze producten online te verkopen kreeg ze tijdens de chemokuren. Zo kan ze nog meer dames helpen dan ze al deed! We stelden Bianca enkele vragen over haar leven als webwinkelier.

 Wat komt er allemaal kijken bij het runnen van je webwinkel?

“Ik ben iedere dag bezig met de webwinkel. Er komt heel veel kijken bij het runnen van een webwinkel. Het is niet zo maar even alles er in zetten en de klanten komen vanzelf. Het gaat om het totaalplaatje. Je bent copywriter, marketing medewerker, je zorgt voor de verzending, de administratie en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is niet zomaar even voor erbij. Wil je echt een succes maken van de webwinkel, dan is iedere dag er mee bezig zijn belangrijk. Natuurlijk ben je in het begin veel drukker dan wanneer alles klaar staat, maar toch ben je iedere dag bezig met je marketing. Door meer zichtbaarheid kan ik uiteindelijk ook meer dames helpen.”

Met volle focus aan de slag

Bianca beschrijft hoe een dag eruit ziet wanneer haar zoontje normaal gesproeken naar de opvang is.

“De dag dat ik echt met volle focus kan werken aan de webwinkel plan ik ook helemaal vol met dingen. Ik start natuurlijk met mijn zoontje naar de peuterspeelzaal brengen en wanneer dat gedaan is, zet ik altijd eerst een kop thee. Ik lees eerst een stuk uit een leiderschap- of motivatie boek of ik luister een video op Youtube. Daarna ga ik aan de slag met het maken van social media berichten en plan deze in. Wanneer dit klaar is heb ik even de tijd om kennis op te doen en leer ik weer een nieuw hoofdstuk van de Webwinkel Succes Academie.”

“Na de lunch ga ik aan de slag met het bedenken van marketing acties, ik ga aan de slag met teksten in de shop, en maak klant bestellingen klaar zodat deze op tijd met de post mee kunnen. Om 17.00 uur haal ik mijn zoontje weer op bij de oppas en is het tijd voor het avondeten. In de avond doe ik dan niets meer aan de webshop, tenzij ik echt iets af wil hebben.”

Soms is het combineren van het runnen van de webwinkel en andere bezigheden best moeilijk, vindt Bianca. “Ik werk vanuit huis en de wasmachine lonkt toch wel heel vaak om even de was er in te doen. Dat is in principe zo gedaan, maar daarna de was vouwen, dat schiet er bij mij altijd in.. Ik ben namelijk veel liever met de webshop bezig dan met huishoudelijke taken. Verder probeer ik wel echt uren te blokken voor het werken aan de webwinkel en aan ‘vrije tijd'.”

the-secret-of-beauty-1

Persoonlijk verhaal

Bianca is nu een aantal maanden bezig en haar bezoekers komen vooral via Social Media. “De berichten die ik plaats zorgen ervoor dat mensen naar de webshop gaan. Door mijn creativiteit en persoonlijke benadering kan ik mijn eigen verhaal vertellen. Ik werk met deze producten omdat ik er zelf ook heel enthousiast over ben, dat maakt het makkelijk om hier ook enthousiast over te vertellen. Dit zorgt ervoor dat dames, onder andere via social media, naar mij toe komen voor informatie. De uitdaging bij mij zit hem vooral in hoe ga ik mijn doelgroep het beste bereiken en vinden zij het wel leuk wat ik post op social media. It's all in the mind. Dat is iets waar ik aan moet werken, maar is ook weer een leuke uitdaging.”

Daarnaast heeft Bianca een spaarprogramma voor klanten. Bij iedere bestelling die zij plaatsen krijgen ze kortingspunten. Deze kunnen ze later weer inleveren bij een nieuwe bestelling. Ook heeft iedere klant een eigen referral link, waarmee zij voor iedere nieuwe klant ook een korting krijgen.

Leuke en minder leuke kanten van een webwinkel

“Ik vind vooral het creatieve leuk. Het bedenken van leuke e-books, acties & social media. Het inpakken van bestellingen en de vlinders in mijn buik, wanneer er een nieuwe bestelling binnen komt. Het minst leuk vind ik het aanpassen van teksten, omdat dit er gewoonweg niet weinig zijn. Dit is even automatische piloot werk, maar geeft wel een heel goed gevoel wanneer het klaar is. Gelukkig heb ik daar hulp bij gehad.”

Wix

Met de webwinkelsoftware Wix kan Bianca haar creativiteit goed kwijt. Ze kan hier haar eigen ontwerp gebruiken en de website bouwen. “Het is geen standaard thema wat ik heb gebruikt, waardoor dit ook echt van mijzelf is. Daarnaast hebben ze een goede klantenservice. Ik werk ontzettend fijn met Wix, omdat ik hier ook mijn creativiteit in kwijt kan.”

Als je opnieuw zou beginnen, wat zou je dan anders aanpakken?

“Geen idee eigenlijk. Doordat ik nog niet heel lang bezig ben, ben ik ook constant aan het kijken wat beter werkt en wat juist niet werkt. En zo klim ik steeds een stukje hoger. Het blijft belangrijk om alles goed in de gaten te blijven houden, zodat je hierop kan reageren. Daardoor ga je groeien.”

Energie opbouwen

We vragen Bianca wat haar plannen zijn voor de komende tijd, dat zijn er genoeg! “Wauw! Ik heb veel doelen opgeschreven die ik graag in 2021 wil gaan behalen. De eerste is vooral gezond worden, zodat ik mijn energie weer flink kan op gaan bouwen. Door de borstkanker ben ik even met beide benen op de grond gezet, maar hierdoor geniet ik nu des te meer van alles om me heen. Ik geniet van ieder moment en sla dit op als herinnering. De kleine dingen doen het hem in het leven. De vele kaartjes en bloemen die ik heb gekregen. De Facebookberichten van zelf mensen die ik niet ken, maar die wel met me meeleven… Van dit soort kleine dingen krijg ik energie en ga ik voor de dromen die ik heb. Ik heb veel doelen die ik graag wil behalen en daar ga ik ook zeker voor. Mijn allerbelangrijkste doel is zichtbaar worden met mijn webshop en mijn verhaal kunnen delen.”

Belangrijkste tip

“De allerbelangrijkste tip die ik heb gekregen is dat je vooral door moet gaan voor wat je wilt bereiken. Nooit opgeven, want het kan zomaar om de hoek staan.. alleen moet je net dat extra stapje zetten, zodat je om de hoek het succes kunt zien wat altijd op je heeft staan wachten. Wanneer je opgeeft zal je het nooit behalen, maar wanneer je doorgaat en blijft investeren in jezelf, positief blijft en jezelf blijft uitdagen met het leren van nieuwe dingen, dan zal je er komen.”

Over de schrijver
Ik ben Astrid van der Made, #1 e-commerce expert voor ambitieuze webwinkeliers en auteur van het boek 'Meer verdienen met je webshop'. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen