Dagboek van een Webwinkelier – Angelique (2)
arrow_drop_up arrow_drop_down
24 juli 2018 

Dagboek van een Webwinkelier – Angelique (2)

Zomervakantie!

Whoop Whoop! Eindelijk is het dan zover, het is zomervakantie! 6 weken lang geen wekker en geen gehaast in de ochtend. Wij gaan ook een week met vakantie dus dat betekent dat mijn webshop dan niet kan leveren in die week. Dat vind ik best een “dingetje”. Ik kijk er echt naar uit om gezellig met z’n allen op vakantie te gaan, maar mijn andere kindje, mijn webshop, moet ik achter laten.

Ik heb nog niet de mogelijkheid om het voor die week over te dragen aan iemand anders, hopelijk volgend jaar.

Chaos

De afgelopen week was het best chaotisch… Er was er ruim 1 week een pakket kwijt. Uiteraard alles al gedaan, gemaild en gebeld met Myparcel en ze waren ook al een onderzoek gestart. Omdat het een bestelling was voor een kinderfeestje vond ik het extra erg dat het niet op tijd geleverd kon worden. Je denkt als moeder zijnde een leuk extraatje te hebben besteld en vervolgens komt het niet op tijd binnen! Inmiddels had ik de klant al aangeboden om het bedrag terug te storten en daar wilde ze ook gebruik van maken. Ik vind als er zoiets gebeurd, waar ook ik eigenlijk niets aan kan doen, ik er wel voor kan zorgen dat ik een uitstekende service verleen. Hopelijk onthoudt de klant dan mijn service voor een volgende keer. Uiteindelijk is het pakket bij mij retour gekomen en heb ik een deel van de bestelling alsnog opgestuurd naar de klant.

Uiteraard was dat niet alles… mijn internet lag er ook ineens uit. Wij hebben KPN en gelukkig kwam er de andere dag al een monteur en heeft het gemaakt maar zonder internet is echt lastig. Ik kan alles op mijn mobiel maar uitprinten van verzendetiketten is toch echt iets wat op mijn mobiel niet kan. Wij hebben thuis alles van Apple dus is het me gelukt om ervoor te zorgen dat alles alsnog dezelfde dag op de post is gegaan.

Rustiger?

Nu de zomervakantie begonnen is merk ik dat het iets rustiger is, maar niet iedereen gaat 6 weken op vakantie, dus de bestellingen blijven wel binnen komen. Ik vind de vakantieperiode wel DE periode om de dingen die blijven liggen of waar ik meer aandacht aan wil besteden nu op te pakken. Zo heb ik me aangemeld voor het Content Inspiratie Abonnement (onderdeel van het Premium lidmaatschap). Direct in de eerste mail stond een super tip die ik direct toegepast heb op mijn webshop! Soms is het handig als je van iemand anders inspiratie krijgt voor social media, blogs, en tips om je producten op een andere manier te verkopen. Tevens is het voor mij een stok achter de deur om eens goed te kijken naar belangrijke datums en daar naar toe te werken.

Quote

Als laatste wil ik graag een quote met jullie delen van Loesje. “Blijf jezelf, er zijn al genoeg anderen”. In mijn branche zijn er vele anderen, concurrenten, collega’s en wannabees. Vooral de wannabees zijn lastig want die willen jou na doen. Maar ik trek me er niets van aan. Als je denkt dat iets onder mijn prijs verkopen jou gelukkig maakt; vooral doen! Ik weet dat ik een webshop heb met alles erop en eraan, webwinkel keurmerk en sinds deze week ook de webshopgiftcard.

Fijne vakantie!

Liefs,
Angelique

Over de schrijver
Angelique is eigenaresse van Yes! For You, een webwinkel met originele cadeaus voor moeder en kind.
Reactie plaatsen