Dagboek van een webwinkelier - Angelique (3)
Dagboek van een webwinkelier - Angelique (3)
30 september 2018 

Dagboek van een webwinkelier - Angelique (3)

Zo we zijn er weer! De tweede week na de zomervakantie is hier van start gegaan. De rust en regelmaat is weer terug en gelukkig begint het alweer iets drukker in mijn webshop te worden.

Tijdens de zomervakantie heb ik ervaren dat service en klantgericht oplossen erg belangrijk zijn. Ik vind dit ook wel een belangrijk punt in mijn webshop. We leven in een tijd dat de klant zijn of haar pakketje het liefst binnen 1 uur na bestellen in huis heeft. Maar helaas gaat dat niet en ik ben ook geen Bol.com dus hanteer ik; “voor 15.00 uur besteld, dezelfde dag op de post”. Dit houdt dus in dat er een grote kans bestaat dat het pakket de volgende dag wordt bezorgd. Maar omdat ik geen controle heb over de bezorging heb ik het zo op mijn webshop gezet dat er geen gedoe ontstaat over het niet op tijd bezorgen van een pakketje.

Hanteer jij levertijden? Of lever je ook snel het bestelde artikel?

Tijdens mijn vakantie was de webshop wel open maar op de homepage en via social media had ik aangekondigd dat de bestellingen pas na mijn vakantie verstuurd zouden worden. Toch ben ik erachter gekomen dat niet iedereen dat ziet… Zo ontving ik een redelijk boos mailtje van een klant dat ze nog steeds haar pakketje niet had gehad. Na uitleg via de email gevraagd hoe ik het voor haar kon oplossen. Dit resulteerde in een tevreden klant en alleen het afleveradres moest gewijzigd worden. Ze had het inderdaad over het hoofd gezien.

Vorige week had ik een bestelling opgestuurd en helaas was er wat afgebroken. De klant had mij direct gemaild en na het zien van een foto heb ik direct een nieuw artikel opgestuurd. Jammer voor mij maar ik wil geen ontevreden klanten. De klant was erg tevreden en heeft ook nog eens een super leuke recensie geplaatst. Het klinkt misschien gek maar ik vind dit toch ook wel erg leuk, de klant is vaak geïrriteerd en vraagt dan; “hoe gaan we dit oplossen?” Door snel te reageren op mails houd ik mijn klant tevreden en uiteraard bied ik een gepaste oplossing.

Omdat het op mijn webshop, in vergelijking met voor de vakantie, nog wel een beetje stilte voor de storm lijkt, begin ik deze week met Google Ads. Ik start met een minimaal bedrag per dag om eens te kijken wat het oplevert. In combinatie met Google Analytics kan ik het goed bekijken wat het precies gaat doen.

Wat doe jij aan marketing?

De volgende keer meer over mijn ervaring met Google ads!

Liefs,

Angelique

Over de schrijver
Angelique is eigenaresse van Yes! For You, een webwinkel met originele cadeaus voor moeder en kind.
Reactie plaatsen