De leukste Moederdag inhakers

Moederdag is natuurlijk een perfect moment om je webshop weer even in de kijker te zetten. Mits je producten verkoopt die moeders wel kunnen waarderen natuurlijk.

Hieronder deel ik de leukste Moederdag inhakers van de afgelopen jaren met je. Doe inspiratie op en bedenk ook voor jouw webshop een leuke, originele of verrassende actie. Doe eens wat anders dan gewoon korting geven. Daarmee val je tegenwoordig niet meer op. Veel leuker is het om op een onverwachte manier uit de hoek te komen. Dát wordt onthouden!

Heb je een naam of een slogan die bekend is onder je doelgroep, bedenk dan eens een variant daarop die gelinkt is aan Moederdag. Kijk bijvoorbeeld hoe HEMA en Centraal Beheer dit doen.

Doe dit natuurlijk alleen als je bedrijfsnaam of slogan goed bekend is onder je doelgroep, anders snapt niemand ´m.

Ook Specsavers haakt op een leuke manier in op Moederdag, met een speciale tekst op de ogentest kaart.

Moeders die wel van een geintje houden kunnen lachen met Tony Chocolonely. Sommigen vinden hem op het randje, maar de chocolade maakt natuurlijk veel goed.

Een tip van Tele2 voor alle vaders en kinderen die niets liever doen dan TV kijken.

Een dag als Moederdag kan natuurlijk ook gebruikt worden om serieuze zaken onder de aandacht te brengen. Zo word je weer even met je neus op de feiten gedrukt, of je nu moeder bent of niet. Deze campagne zal Stichting Vluchteling ongetwijfeld weer nieuwe donateurs hebben opgeleverd.

En natuurlijk zijn er ook vele webwinkels die hun klanten inspiratie bieden voor leuke cadeaus.

Past een dag als Moederdag bij jouw webwinkel en je doelgroep? Zo ja, wat ga jij dan dit jaar doen om je webshop in de spotlight te zetten? Ga je voor een grappige of verrassende inhaker of maak je een mooie inspiratiepagina met cadeautips? Deel jouw actie hieronder!

Over de schrijver
Leuk dat je er bent! Ik ben Astrid van der Made, de #1 e-commerce expert van Nederland en België en schrijver van Meer verdienen met je webshop. Mijn missie is: in 5 jaar 10.000 webwinkeliers helpen om hun webshopdoelen aan te tikken en liever nog voorbij te razen. Daarom geef ik online trainingen, 1-op-1-coaching en mail ik twee keer per week één gouden webwinkel-inzicht de wereld in.