Vanaf 1 juli 2023 werkt de huidige versie van Google Analytics (Universal Analytics, UA) niet meer.
Je moet dan dus overstappen naar Google Analytics 4 (GA4). Als je tenminste gebruik wil blijven maken van je website-data. Die update houdt een stuk meer in dan wat kleine wijzigingen in de interface. Het instellen van tracking voor e-commerce is namelijk niet zo eenvoudig.
De verleiding om dat 'later wel een keer te doen' en het voor nu even op de plank te leggen, is daarmee groot. Maar ook: geen serieuze optie. Als je geen relevante data verzamelt, kun je als webwinkelier namelijk niet sturen op resultaat.
Kom je er zelf niet uit met het instellen van e-commerce tracking en de Google Tag Manager?
Of gooi je dit liever direct over de schutting naar een professional die niets liever doet dan ingewikkelde technische zaken?
Snappen we!
En je bent absoluut de enige niet.
Gelukkig hebben we een Google specialist weten te strikken om de GA4 implementaties voor onze klanten te doen en de dashboards helemaal webwinkel-proof te maken. Zodat jij als ondernemer lekker bezig kunt blijven met wat je het allerleukst vindt: je webwinkel runnen. Maar dan wel met relevante data die jou precies vertelt aan welke knoppen je moet draaien om meer omzet en meer winst te maken.
Als webshop eigenaar ontkom je niet aan GA4, of je het nu leuk vindt of niet.
Je kunt er dus maar het beste niet al te lang tegenaan hikken, maar het nú meteen aanpakken. Je kunt het je als webwinkelier namelijk niet permitteren om tijdelijk zonder data te zitten. Bovendien is het ook nog eens zo dat je de oude data niet mee kunt nemen naar GA4. Dus hoe eerder je de overstap geregeld hebt, des te beter.