Interview: Dewy van Home by Dewy
arrow_drop_up arrow_drop_down
20 augustus 2018 

Interview: Dewy van Home by Dewy

Interview Dewy van Home by DewyDewy is het gezicht achter webwinkel Home by Dewy. Begonnen met steigerhouten tekstborden en nu uitgegroeid tot een prachtige webwinkel met originele woonaccessoires en cadeaus. Tijd om Dewy eens wat vragen te stellen over hoe zij haar webwinkel runt!

Van interieur adviseur naar webwinkelier

Dewy heeft in 2015 de opleiding Interieur Adviseur afgerond. “Door diverse stages kwam ik er achter hoe graag ik zelf een eigen bedrijf zou willen hebben, omdat je dan o.a. zelf mag beslissen welke producten er wel of niet worden ingekocht. Het handelen en ondernemen zit er al vanaf jongs af aan in, ik heb dit namelijk meegekregen van mijn opa. De keuze om dan een webshop te beginnen in woonaccessoires en cadeaus was dan ook snel gemaakt. “Naast de webwinkel werkt ze ook nog bij een administratiekantoor.

Online sinds 2015

“Op mijn 19e ben ik begonnen met de voorbereidingen voor het openen van mijn webshop. Na alles tot in de puntjes uitgezocht te hebben is mijn webshop online gegaan op 27 juli 2015. Ik ben begonnen met een kleine productgroep en heb steeds meer andere productgroepen toegevoegd.”

Onderscheiden van concurrenten

Op de vraag hoe ze zich van concurrenten onderscheidt antwoordt Dewy dat ze persoonlijk contact erg belangrijk vindt. Bij elke bestelling stopt ze een handgeschreven kaartje. “Het inpakken van de bestelling is een belangrijk onderdeel van de beleving van de klant. Als ze er voor kiezen dat het als cadeau ingepakt moet worden, pak ik het heel erg leuk in met luxe papier, stickers, linten, noem maar op!”

Interview Dewy van Home by Dewy

Hoeveel tijd besteed je aan je webwinkel?

“Dat is eigenlijk heel erg verschillend. In de avonduren en weekenden pak ik bestellingen in, beantwoord ik mails, ben ik actief op Facebook en Instagram, ga ik op inkoop en bezoek ik diverse beurzen. Er komt vaak wel meer bij kijken dan in eerste instantie word gedacht bij het runnen van een webwinkel maar dat vind ik juist een uitdaging en dus ook erg leuk.”

Een dag uit het leven als webwinkelier

“Omdat ik ook nog een baan heb naast mijn webwinkel ben ik vooral in de avonden en weekenden druk met mijn webshop. Ik begin altijd eerst met het inpakken van de bestellingen zodat deze de volgende dag kunnen worden verzonden.”

Interview Dewy van Home by Dewy

Ontdekken, focussen en vernieuwen

Het leukste aan het runnen van een webwinkel is voor Dewy het inpakken van de bestellingen. Maar eigenlijk vindt ze alles leuk, bijvoorbeeld ook het bezoeken van beurzen en zo het ontdekken van nieuwe merken die ze kan toevoegen aan haar webshop. Toch zijn er ook uitdagingen. “Dat het niet vanzelf gaat bijvoorbeeld” vertelt Dewy. “Je moet continu vernieuwen en focussen op nieuwe manieren om je webshop nog beter te maken.”

Webwinkelsoftware

Home by Dewy is gemaakt via MijnWebwinkel. “Deze software is erg makkelijk in gebruik en ook betaalbaar”, vertelt Dewy. “Op dit moment maak ik alleen gebruik van Social Media voor het trekken van bezoekers naar mijn webwinkel. Ik gebruik voornamelijk Instagram en dat werkt voor mij heel erg goed.

Als je opnieuw zou beginnen, wat zou je dan anders aanpakken?

“Ik zou mij nog meer verdiepen in SEO, omdat dat toch wel heel belangrijk is voor je webshop en ik daar nu (misschien) te laat op ingezet heb.”

Toekomstplannen

Dewy’s toekomstplannen zijn in 1 woord samen te vatten: Groeien! “Ik wil graag nog meer naamsbekendheid opbouwen, en van bezoekers klanten maken uiteraard. Ook lever ik nu af en toe in België maar ik hoop dat dat natuurlijk ook meer wordt.”

Interview Dewy van Home by Dewy

Gouden tip

Toen ik vroeg wat de beste tip was die Dewy ooit gekregen heeft, antwoordde ze: “Ga niet bij de eerste beste tegenslag (want ja, die zijn er echt wel!) bij de pakken zitten. “Er komt echt heel veel bij kijken bij het runnen van een webshop en alles kan niet in een keer goed gaan. Maar zet je schouders er onder en ga ervoor want het is zo ontzettend leuk om een webshop te hebben!”

Heb jij ook een webwinkel en vind je het leuk om door ons geïnterviewd te worden? Stuur dan een korte omschrijving van je webwinkel en de link naar hallo@succesmetjewebshop.nl.

Over de schrijver
Ik ben Astrid van Kollenburg, oprichter van Succes met je Webshop en auteur van het boek 'Meer verdienen met je webshop'. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen