Page content

Wat is conversie?

Iedere webwinkelier heeft bepaalde doelen. Zo streeft vrijwel iedereen er naar om zo mogelijk klanten te trekken. Dit verhoogt de omzet en bepaalt het succes van de webshop. Conversie is een term die vaak wordt gebruikt voor het streven en behalen van een bepaald doel. Wat houdt conversie precies in en hoe kun je het optimaliseren? Dat lees je in dit artikel.

Zet meetbare resultaten neer

Als webwinkelier is het van zeer belangrijk om een aantal doelen te stellen. Vervolgens kun je hier naar toe werken. Misschien wil je graag dat de bezoekers van jouw webwinkel zich inschrijven op een mailinglist. Ze moeten bereid zijn om hun e-mailadres achter te laten. Wanneer dit lukt wordt de term ‘conversie’ gebruikt. Je hebt in dat geval jouw doel bereikt en een meetbaar resultaat neergezet. De term conversie wordt daarnaast gebruikt voor het berekenen hoeveel van jouw bezoekers een aankoop doen in je webshop. Een conversie van 3% betekent dat van elke 100 bezoekers, er 3 klant worden.

Aangeduid in percentages

De conversie wordt altijd aangegeven met een bepaald percentage. Stel je voor dat je een conversie hebt van 1 procent. Dit betekent dat 1 op de 100 bezoekers de actie uitvoert die jij in gedachten had. Probeer dit conversiecijfer nog een beetje omhoog te krijgen. In feite betekent het namelijk dat van de 100 bezoekers een persoon zijn of haar e-mailadres heeft achtergelaten of een bestelling heeft geplaatst.

Hoe verhoog je de conversie?

Wil je graag de conversie verhogen? Er zijn verschillende manieren om dit te bereiken. Maak ten eerste duidelijk wat jouw bedrijf zo uniek maakt. Welke voordelen heeft te bieden ten opzichte van soortgelijke bedrijven? Daarnaast is het zeer effectief om beoordelingen van eerdere klanten toe te voegen. Daarmee creëer je vertrouwen onder nieuwe bezoekers, die eerder het besluit nemen om een van jouw producten te kopen. Een tweede effectieve methode is het toevoegen van keurmerken en certificaten. Ook met deze actie wek je vertrouwen. Denk bijvoorbeeld aan een SSL certificaat, waarmee wordt aangegeven dat klanten in een beveiligde online omgeving betalingen kunnen doen.

Comment Section

0 reacties op “Wat is conversie?

Plaats een reactie


*