Mogelijkheden van MailBlue (emailmarketing software)

Mogelijkheden van MailBlue (emailmarketing software)

Als je een webwinkel runt, is het belangrijk om het klantencontact te onderhouden, bijvoorbeeld via e-mailmarketing. Op deze manier bereik je snel en eenvoudig een grote groep mensen, waarvan je zeker bent dat ze geïnteresseerd zijn in je aanbod.

Om je e-mailmarketing feilloos te laten verlopen, zijn er vele aanbieders op de markt. In dit artikel nemen we Mailblue onder de loep. Zelf gebruiken we deze software ook al een aantal jaar en zijn hierover erg tevreden.

Mailblue?

Mailblue is de Nederlandse gecertifieerde partner van ActiveCampaign, e-mailmarketing software die in de USA is ontwikkeld en gebruikers heeft over de hele wereld. Mailblue is in het Nederlands opgesteld en je kan terecht bij een Nederlands supportteam om al je vragen op te lossen. Zo kan jij je ten volle concentreren op wat echt belangrijk is: de klanten naar je website leiden.

Mogelijkheden van de software voor webwinkeliers

Door regelmatig een nieuwsbrief uit te sturen, blijf je top of mind bij bestaande klanten en prospects die nog net dat duwtje over de streep nodig hebben. Eens beide groepen klaar zijn om tot een aankoop over te gaan, zullen ze sneller geneigd zijn om bij jou te kopen dan bij de concurrent die al maanden niet van zich heeft laten horen.

Met Mailblue kan je zelfs een stapje verder gaan. Het programma biedt nog een heel scala aan andere toepassingen aan, van marketing automation over e-mail segmentatie tot koppelingen met je webshopsoftware.

Marketing automation

Marketing automation is een toepassing die je mailings en het verzamelen van data automatiseert. Op basis van persoonsinformatie, gedrag en acties kan je je leads geautomatiseerd e-mails sturen. Denk maar aan een bevestigingsmail na aankoop. Een andere populaire automatische e-mail is een weggever. Door je leads bijvoorbeeld een e-book of een template te beloven bij inschrijving, zorg je ervoor dat je mailinglijst flink wordt aangedikt. Nadat de leads zich hebben ingeschreven, ontvangen ze een automatische mail met het beloofde e-book of template.

Daarnaast kan je door middel van de site & events tracking van Mailblue bijvoorbeeld de interesses van je lead toevoegen aan zijn contactprofiel. Je kan eveneens de betrokkenheid van je leads bij een e-mail en de website meten. Zo kan je je leads zeer gepersonaliseerde mails toesturen.

E-mail segmentatie

Het segmenteren van je maillijst kan er voor zorgen dat je mails vaker open geklikt worden en dat er meer mensen doorklikken naar je website. Er zijn veel manieren waarop je je maillijst kan segmenteren, het is belangrijk om een methode te kiezen die het best bij je webshop past.

De meeste marketeers beginnen e-mail segmentatie op basis van demografische en geografische gegevens, zoals leeftijd, geslacht en woonplaats. Maar er zijn nog talloze andere manieren om je maillijst te segmenteren. Zo kan je er ook kiezen voor segmentatie op basis van de bezochte webpagina's en op welke links de leads hebben geklikt. Bij Mailblue is het allemaal mogelijk.

Rapportages

Mailblue bezorgt je uitgebreide rapportages over het gedrag dat je leads vertonen als ze je mail ontvangen. Op welke links wordt er geklikt, wanneer worden je mails het beste gelezen, hoe vaak wordt je bericht gedeeld, wie doorloopt er succesvol je sales funnel? Een antwoord op al deze vragen vind je dankzij de e-mailmarketingsoftware.

Koppelingen & integraties

Dankzij een koppeling tussen de software en jouw webshop kan je nog beter inzicht krijgen in het gedrag van je leads op jouw webshop. Elke beweging op jouw webshop wordt bijgehouden en bezorgt je de data die je nodig hebt om je leads nog beter te benaderen.

Conversaties

Met een live chat geef je leads de mogelijkheid om je te bereiken als ze op het punt staan om een aankoop te doen. Als je op dat moment klaar staat om je leads te helpen, is de kans groter dat ze ook daadwerkelijk tot een aankoop overgaan.

Zowel de chat als de mailing beheer je vanuit dezelfde inbox in jouw account. Op basis van nieuwe chats kan je eveneens automations starten. Mailblue heeft alle nodige tools ter beschikking om van de live chat een succes te maken.

Verschillen tussen MailChimp en MailBlue

MailChimp is zo'n beetje de meest bekende e-mailsoftware ter wereld. Toch biedt Mailblue enkele voordelen ten opzichte van MailChimp.
  • Je hebt de mogelijkheid om meer specifieke informatie over je leads te verzamelen.
  • Mailblue telt enkel unieke mailadressen, ook al staan ze in meerdere lijsten, wat de abonnementskosten kan drukken.
  • Je kan tags toevoegen aan je contacten, die het later mogelijk maken om je maillijst te segmenteren.
  • In Mailblue kan je meerdere formulieren aanmaken.
  • Mailblue geeft je de mogelijkheid om geavanceerde automatiseringen uit te bouwen.

Ontdek het zelf

Ben je benieuwd geworden naar Mailblue? Vraag dan nu je proefaccount aan en probeer de software gedurende 14 dagen gratis uit.
Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down