Lange termijn strategie
Marketing
Astrid van der Made
Marketing
2 min

Lange termijn strategie

2 min

Ik blijf het een gekke situatie vinden waarin we met zijn allen beland zijn. Wie had nou ooit kunnen denken dat het sociale leven maanden on hold zou komen te staan? Dat de bestrijding van een virus maanden – misschien zelfs jaren – zou gaan duren?

Ik niet in elk geval.

De mensen die er verstand van hebben, kwamen al gauw met een plan. Niet in een keer alles op slot om het virus per direct uit te roeien, maar het onder controle houden, zodat vooral de gezondheidszorg het allemaal bij kan houden.

Een lange termijn strategie die continu bijgestuurd wordt met maatregelen die op korte termijn noodzakelijk zijn. Zodat we deze crisis met zijn allen zo goed mogelijk doorkomen.

Als webwinkeleigenaar heb je ook zo’n langetermijnstrategie.

Kijk bijvoorbeeld naar het trekken van klanten naar je webwinkel. Het duurt wel even voordat je naamsbekendheid hebt opgebouwd op social media. En nog langer duurt het om op populaire zoektermen goed gevonden te worden in Google. Je hebt een lange adem nodig voordat je resultaten van je werk ziet.

En tja, daar kun je niet altijd op wachten. Bijvoorbeeld omdat je niet pas over 4 maanden meer klanten wilt, maar nu meteen al. Vandaag nog.

Hoewel ik groot voorstander ben van SEO, dus vindbaar worden in de gratis zoekresultaten, is het niet altijd toereikend om dit als enige strategie in te zetten.

Soms moet je bijsturen en maatregelen nemen voor de korte termijn.

Wil je direct meer klanten, dan is adverteren in zoekmachines een geweldig alternatief dat direct resultaat oplevert. Een korte termijn strategie.

Bijvoorbeeld om de periode te overbruggen tot je in de gratis zoekresultaten bovenaan staat. Of voor zoektermen die zo concurrerend zijn dat je er never nooit niet tussenkomt.

Google Ads bieden dan uitkomst.

Zelf ben ik ook wat aan het testen op dat gebied. Met tot nu toe verrassend goede resultaten: lage klikprijzen en redelijk goede conversies. Ik ben een beginner op dit gebied, dus het kan allemaal vast nog veel beter.

Omdat ik webwinkeliers wil helpen om een goed salaris uit hun bedrijf te halen en ik daar alles voor uit de kast wil trekken, organiseer ik binnenkort samen met Google Ads specialist Friso Leenen een masterclass. 1,5 uur lang gaat hij uitleggen hoe je als webshop eigenaar Google Ads kunt inzetten om direct meer klanten te krijgen. Deze masterclass is speciaal voor deelnemers aan de Webwinkel Succes Academie.

Omdat ik weet dat er buiten dit programma ook webwinkel eigenaren zijn die meer willen weten over Ads, heb ik besloten om 10 extra tickets beschikbaar te stellen. Meer niet, om iedereen voldoende gelegenheid te geven om vragen te stellen.

* Op dit moment zijn er nog 4 tickets vrij. *

Wil jij precies leren:

  • Wanneer je Google Ads inzet voor je webwinkel
  • Wat de mogelijkheden zijn van de verschillende campagnes: zoeken, display, shopping
  • Met welke kosten je rekening moet houden
  • Hoe je een campagne aanmaakt en waar je op moet letten
  • Hoe je de resultaten leest en interpreteert
  • Hoe je de advertenties optimaliseert
  • Waar je op moet letten als je Google Ads liever uitbesteed

Zorg dan dat je deze masterclass op vrijdag 29 mei om 10.00 uur niet mist.

Met deze kennis kun jij direct aan de slag om jouw (eerste) campagnes op te zetten. Twee weken later, op 12 juni om 10.00 uur zal er nog een online Q&A zijn waarbij je je vragen aan Friso kunt stellen. Natuurlijk krijg je achteraf toegang tot de opnames van beide sessies.

Ben jij er bij?

Voor €79 kun je de online masterclass en de Q&A bijwonen en krijg je ook de opnames van beide sessies. Omdat er maar een paar extra plekken zijn heb ik geen fancy verkooppagina gemaakt, alleen een link om direct je ticket te kopen. Er zijn op dit moment nog 4 tickets beschikbaar. Zodra deze verkocht zijn haal ik de pagina offline.

Categorieën