Meer bezoekers via social media én tijd overhouden? Meet Edgar!
arrow_drop_up arrow_drop_down
22 september 2017 

Meer bezoekers via social media én tijd overhouden? Meet Edgar!

Als webwinkelier ontkom je er haast niet aan om af en toe iets van jezelf en je bedrijf te laten zien op social media. Als je doelgroep op Facebook, Instagram of Twitter zit, doe je er goed aan om daar zelf ook aanwezig te zijn. Maar… hoe houd je dan een beetje grip op de tijd? Want voor je het weet ben je zo een uur verder terwijl je je Facebook timeline doorscrollt. Niet heel productief als je dat drie keer per dag doet. Ook ik heb al menig uur verspild door een beetje doelloos te blijven hangen nadat ik een bericht voor mijn bedrijf postte. Sinds een paar maanden gebruik ik echter een handige tool die ervoor zorgt dat ik toch elke dag ‘aanwezig’ ben waar mijn doelgroep is maar dat ik er lang niet zoveel tijd meer aan kwijt ben.

MeetEdgar, slimme social media tool

In mijn zoektocht naar tips om het effect van social media voor mijn bedrijf te vergroten en de inspanning te verkleinen kwam ik MeetEdgar tegen. Een slimme tool die content op je website vindt en deze vervolgens voor jou op je favoriete social media kanalen plaatst. Hierdoor is je bedrijf dagelijks aanwezig op social media, maar heb jij daar verder geen werk aan. Overigens moet je wel nog gewoon zelf reageren op berichten, dus ik raad je wel aan om elke dag even te checken waar je nog op moet reageren, maar deze tool heeft mij in elk geval al een hoop tijd bespaard doordat gedurende de dag gewoon het aantal berichten geplaatst wordt dat ik ingesteld heb.

Leg je eigen bibliotheek aan

Je kunt zelf berichten toevoegen aan de bibliotheek van MeetEdgar, maar je kunt er ook voor kiezen om ‘hem’ nieuwe blogs van je website af te halen en deze om te toveren tot een Facebook of Twitter bericht bijvoorbeeld. Of een combinatie van beiden. Alle berichten kun je indelen in een bepaalde categorie. Zo heb ik in mijn bibliotheek bijvoorbeeld een categorie Blogs, maar ook Vragen, Quotes, Tips en Promotie. Met foto, zonder foto, wat je maar wil. Je hoeft trouwens niet bang te zijn dat er zomaar wat op je social kanalen geplaatst wordt, want je moet de voorgestelde berichten eerst nog goedkeuren voordat ze daadwerkelijk in de bibliotheek opgenomen worden. Met 3 bedrijven kost dit mij maximaal een half uurtje per week.

Maak een schema

Het fijne aan deze tool is dat je zelf een schema kunt maken. Je kunt bijvoorbeeld precies aangeven: op maandag om 10.00 uur ’s ochtends wil ik een bericht op Facebook waarin een van mijn blogs genoemd wordt. En om 11.00 uur wil ik op Twitter een vraag stellen aan mijn volgers. Op woensdagavond rond 20.00 plaats ik een promotioneel bericht, enzovoorts. Zo kun je een mooie balans aanhouden tussen blogs, vragen, tips, persoonlijke dingen en commerciële berichten. Ideaal! Ik noemde net al dat ik 3 bedrijven heb waarmee ik allemaal op social media actief wil zijn, maar dat is geen probleem, dat kan allemaal in je schema verwerkt worden.

Meer bezoekers via social media én tijd overhouden? Meet Edgar!

Recyclen van content

Als je me al wat langer volgt weet je dat ik een fan ben van online recyclen. Zo gebruik ik de blogs die ik schrijf bijvoorbeeld ook als content in mijn nieuwsbrief, op social media en soms in een e-book. Scheelt een hoop werk als je zoveel mogelijk probeert te hergebruiken. MeetEdgar houdt daar ook van en plaatst oude updates gewoon nog eens. En nog eens. Aangezien maar een heel klein deel van je volgers jouw update ziet hoef je niet bang te zijn dat je daarmee gaat irriteren. Het zorgt er juist voor dat jouw blogs e.d. vaker gelezen worden. En vind je het genoeg geweest, of heb je echt een seizoensgebonden product/blog, dan kun je simpelweg aangeven tot welke datum het gebruikt mag worden.

Is alles dan positief?

Nee. Je hebt al gemerkt dat ik erg blij ben met deze tool, maar ik mis wel echt de mogelijkheid om berichten op Instagram te kunnen plaatsen. Sinds kort ben ik daar ook actief, maar wegens tijdgebrek post ik nog niet zoveel als ik zou willen. Als het met deze tool zou kunnen zou dat een ‘probleem’ oplossen voor mij. Daarnaast is het gevaar van dit soort tools dat je zelf niet meer op social media aanwezig bent. En het blijft natuurlijk een sociaal iets, waar interactie heel belangrijk is. Blijf dus regelmatig controleren of je ergens op moet reageren en reageer zeker ook eens op berichten van anderen. Dat wordt gewaardeerd, waardoor men ook weer bij jou komt kijken.

MeetEdgar is te gebruiken voor Twitter, Facebook (profielen, pagina’s en groepen) en Linkedin. Met het opstarten ben ik wel even een paar uur bezig geweest: accounts koppelen, berichten toevoegen aan de bibliotheek en het schema maken. Met 3 bedrijven en dus meerdere social media kanalen was dat best even een gepuzzel. Nu het allemaal lekker loopt merk ik wel echt dat mijn social media tijd zeker met 75% teruggebracht is. Tijd die ik weer kan besteden aan wat ik echt leuk vind, zoals het helpen van webwinkeliers en het maken van nieuwe content voor de online community van Succes met je Webshop.

Overigens heb ik geen aandelen of zo, ik ben oprecht enthousiast over MeetEdgar en ik denk dat het voor andere webwinkeliers ook handig kan zijn. Ben je enthousiast? Meld je dan aan bij MeetEdgar. Via deze link krijg je eenmalig $10 korting. Er is een 30 dagen niet goed geld terug garantie, dus je kunt een maand lang kijken of het bij je past en of het jou net zoveel tijd bespaart als mij.

 

Dit artikel bevat een affiliatelink. Dat houdt in dat ik een vergoeding krijg als jij hierop klikt en een abonnement afsluit. Dit kost jou niks extra’s, sterker nog: je krijgt zelfs eenmalig $10 korting als je je via deze link aanmeldt.

Over de schrijver
Ik ben Astrid van Kollenburg. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen