Mystery Shopper Review Mijn Armbandjes

Elke maand bezoek ik een webwinkel als mystery shopper. Ik review de webwinkel van a tot z en geef mijn eerlijke mening, feedback en tips. Van de eerste indruk tot en met het pakketje dat bezorgd wordt. Deze maand bezoek en beoordeel ik webwinkel Mijn Armbandjes.

De eerste indruk

De eerste indruk van Mijn Armbandjes is niet heel positief. Het drukke logo staat op een wat vreemde plek: niet links uitgelijnd, maar ook niet mooi gecentreerd. Het logo straalt bovendien niet uit wat een webwinkel met gepersonaliseerde sieraden – naar mijn mening – zou moeten uitstralen: elegantie, uniekheid, stijl. Het logo komt op mij meer rommelig, creatief en ook iets slordig over door de verfdruppels. Dit maakt dat ik op dit moment nog niet enthousiast ben om hier een persoonlijk sieraad te bestellen. Maar.. ik heb de rest van de webwinkel natuurlijk nog niet bekeken!

De webwinkel heeft een lichte kleurstelling met lila accenten. De kleur van kracht, vertrouwen en vrouwelijkheid, wat natuurlijk prima past bij de producten die verkocht worden.

Mystery Shopper Review Mijn Armbandjes

De header is wat aan de hoge kant. Door het logo te verkleinen is de ruimte boven de slider beter opgevuld en is bovendien de gehele afbeelding in de slider direct zichtbaar. Dit geeft bezoekers een goede indruk van het aanbod in deze webwinkel.

De ruimte op de homepage wordt goed gebruikt. Onder de slider staat een korte tekst waarin o.a. de actuele levertijd wordt aangegeven. Prettig, aangezien op het moment van schrijven veel webwinkeliers van hun vakantie genieten. Consumenten willen niet onverwacht geconfronteerd worden met een (veel) langere levertijd.

Onder de tekst staan grote afbeeldingen met links naar de diverse categorieën en daar weer onder de nieuwste producten. Een standaard indeling van de homepage die voor veel webwinkeliers goed werkt.

Klein puntje van kritiek: geef bij de afbeelding ‘Meld je aan als VIP’ aan waarom iemand zich aan zou moeten melden. Wat houdt het in als je VIP bent? Bezoekers schrijven zich niet zomaar in voor je nieuwsbrief, laat dus duidelijk weten wat de voordelen voor hen zijn.

Mystery Shopper Review Mijn Armbandjes

Unique Selling Points

De Unique Selling Points staan in zowel de header als de footer, waardoor ze op elke pagina zichtbaar zijn. Prima! Drie van de vier punten zijn helaas niet erg uniek. Gratis verzending boven een bepaald bedrag, veilig betalen en lidmaatschap van een keurmerk zijn geen punten waar je je als webwinkelier mee kunt onderscheiden. Het leuk inpakken van bestellingen (het vierde unique selling point) is wel iets waarmee je je kunt onderscheiden, maar je kunt je afvragen of het voldoende is om bezoekers over de streep te trekken.  Bedenk dus wat jouw webwinkel écht onderscheidt van je concurrenten. Vraag desnoods aan je klanten waarom zij juist bij jouw webwinkel gekocht hebben. Dat kan je waardevolle inzichten opleveren.

Structuur en navigatie

Het menu is logisch ingedeeld, waardoor bezoekers snel kunnen vinden wat zij zoeken. Bij de persoonlijke sieraden staat een duidelijke uitleg. Dit vergroot de gebruiksvriendelijkheid. Voor de categorieën met wat meer producten zou het een welkome toevoeging zijn om de producten te kunnen sorteren (of filteren) op prijs, kleur of populariteit.

Mystery Shopper Review Mijn Armbandjes

Teksten en informatie

Ook op dit punt is er nog wat winst te behalen voor deze webwinkel. Zo mist op de categoriepagina’s een inleidende tekst. Voeg op elke categorie pagina een tekst toe die geoptimaliseerd is voor de belangrijkste zoektermen voor die pagina. Deze teksten zijn niet alleen fijn voor bezoekers, maar vergroten bovendien je vindbaarheid in zoekmachines. Aandacht besteden aan zoekmachine optimalisatie (SEO) is een slimme manier om gratis meer bezoekers naar je webwinkel te trekken.

Ook op de productpagina’s mogen de teksten wat uitgebreid worden. Gebruik de teksten om bezoekers tot een aankoop te verleiden en noem bij elk product de kenmerken zoals het materiaal en de afmeting.

Productfoto’s

De productfoto’s in deze webwinkel zijn over het algemeen duidelijk. Bij de meeste foto’s zijn details goed zichtbaar en er wordt goed gebruik gemaakt van sfeerbeelden. Zeker bij dit soort producten is het belangrijk om op het gevoel van de bezoeker in te spelen. Sfeerfoto’s zijn daarvoor heel geschikt. Een tip is om de foto’s op de categorie pagina’s allemaal dezelfde achtergrond te geven, dat oogt een stuk rustiger.

Mystery Shopper Review Mijn Armbandjes

Service

De webwinkel wordt gerund door een jonge vrouw die al van kleins af aan armbandjes maakt en van haar hobby haar werk gemaakt heeft. Op de Over Ons pagina krijg je een goede indruk van de persoon achter de webwinkel. Heel belangrijk, omdat veel online shoppers deze pagina bekijken om vervolgens te beoordelen of de webwinkel betrouwbaar is of niet. De links naar de social media kanalen kun je beter laten openen in een nieuw browser-tabblad, anders verlaten mensen je webwinkel en dat is zonde!

Op de contactpagina staan voldoende contact mogelijkheden en daarnaast is er een veel gestelde vragen pagina. Slim, want dit geeft bezoekers direct duidelijkheid en scheelt jou als webwinkelier tijd doordat je minder mails en telefoontjes hoeft te beantwoorden.

Mijn Armbandjes biedt verschillende betaalmogelijkheden aan: iDEAL, overboeking en Bancontact. Ik raad aan om daarnaast ook PayPal als betaalmogelijkheid aan te bieden omdat dat ook in Nederland een betaalmethode is die steeds vaker gebruikt wordt. Richt je je ook op het buitenland, dan mag Creditcard als betaalmethode niet ontbreken. De betaalmogelijkheden staan in de footer en op de veel gestelde vragen pagina. Direct zichtbaar voor bezoekers, dus helemaal in orde.

De testbestelling

Het plaatsen van de testbestelling verliep vlot en zonder problemen. Er wordt gebruik gemaakt van de webwinkelsoftware van MijnWebwinkel, waarbij alle stappen in het orderproces duidelijk aangegeven zijn.

Jammer is dat er betaalkosten (€0,30) gerekend worden voor betalen via iDEAL of Bancontact. Dit kan voor veel online shoppers een reden zijn om de bestelling niet af te ronden. Slimmer is het om de betaalkosten al in de productprijs te verwerken. Consumenten worden namelijk niet graag op het laatste moment geconfronteerd met extra kosten. Ook op de service pagina’s wordt dit niet gemeld. Dus: of verwerk de betaalkosten in de productprijzen, of geef duidelijk vooraf aan dat je kosten in rekening brengt voor betalen via iDEAL en Bancontact.

Wat wél weer een pluspunt oplevert is dat je in deze webwinkel niet kunt bestellen als ‘Gast’, maar dat je kunt ‘afrekenen zonder account’. Komt op hetzelfde neer natuurlijk, maar ‘Verder zonder account’ klinkt een stuk klantvriendelijker.

Mystery Shopper Review Mijn Armbandjes

Het bestelde product werd netjes binnen de gestelde termijn geleverd in een kleine luchtkussen envelop. Het product was netjes ingepakt in een cadeauzakje en er was een presentje bijgevoegd. Erg leuk! Kleine laatste tip: doorzichtige in plaats van bruine tape om de envelop maakt het geheel net wat stijlvoller.

Daarnaast zat er een kaartje bij met het verzoek een foto van de aankopen te delen op Facebook of Instagram of een recensie te plaatsen op Facebook. Slim, want dit levert extra mond-tot-mondreclame op.

Mijn Armbandjes

Mijn Armbandjes verwerkt dierbare herinneringen in bijzondere sieraden. Sieraden met foto’s en teksten die je elke dag bij je wil dragen.

Ook een eigen webwinkel? Gebruik de code ‘SUCCESMETJEWEBSHOP10’ via deze link voor 10% korting op je eerste jaarabonnement bij Mijnwebwinkel.

Over de schrijver
Leuk dat je er bent! Ik ben Astrid van der Made, de #1 e-commerce expert van Nederland en België en schrijver van Meer verdienen met je webshop. Mijn missie is: in 5 jaar 10.000 webwinkeliers helpen om hun webshopdoelen aan te tikken en liever nog voorbij te razen. Daarom geef ik online trainingen, 1-op-1-coaching en mail ik twee keer per week één gouden webwinkel-inzicht de wereld in.

Meer webwinkel tips

500+ webwinkel blogs in ons archief