Mystery Shopper Review Zazzou

Elke maand bezoek ik een webwinkel als mystery shopper. Ik review de webwinkel van a tot z en geef mijn eerlijke mening, feedback en tips. Van de eerste indruk tot en met het pakketje dat bezorgd wordt. Deze maand bezoek en beoordeel ik webwinkel Zazzou. Een webwinkel met feestversiering in allerlei populaire (kinder)thema’s.

De eerste indruk

In eerste instantie oogt de website wat rommelig. De tekst is klein, waardoor deze slecht leesbaar is, er worden veel kleuren door elkaar gebruikt en de kleine icoontjes met herfstthema op de homepage leiden af.

Door wat puntjes op de i te zetten creëer je vrij eenvoudig een overzichtelijkere website. Kies bijvoorbeeld voor een basiskleur en een of twee accentkleuren. Hierdoor oogt de website veel rustiger en worden bezoekers minder afgeleid door het design. Ook de teksten mogen groter, zodat ze prettiger lezen.

Daarnaast kan de ruimte op de homepage slimmer gebruikt worden. Bovenaan de website bevindt zich een grijze balk die – voor zover ik kan zien – geen enkel doel dient. Zonde! Gebruik deze kostbare ruimte bijvoorbeeld om jouw unique selling points te tonen.

Mystery Shopper Review Zazzou

Op het moment dat ik deze review schrijf is er een herfstactie gaande. Deze wordt aangekondigd middels een hoge banner bovenaan op de homepage. Door de banner paginabreed en minder hoog te maken, maak je beter gebruik van de ruimte en voorkom je loze witruimte aan de linker- en rechterkant. Bezoekers moeten nu onnodig veel scrollen op de website.

Verder naar onderen op de homepage staan de pinata’s die deze webshop aanbiedt. Hier wordt er wel slim omgesprongen met de ruimte. Ik raad echter wel aan om ook andere categorieën van de website te tonen, zodat bezoekers direct een goed beeld krijgen van de producten die verkocht worden.

De bestelknoppen op de productpagina’s zijn opvallend. Indien de conversie op dit moment te wensen overlaat, overweeg dan eens een andere kleur voor de bestelknop. Kies bij voorkeur voor een kleur die past bij het design van de website, maar die niet elders terugkomt.

Mystery Shopper Review Zazzou

Structuur en navigatie

Het menu is logisch ingedeeld, waardoor bezoekers snel kunnen vinden wat zij zoeken. Er is een mogelijkheid om te zoeken op thema’s voor kinderen of volwassenen, op gelegenheid, leeftijd, kleur en soort artikel. Hier heb ik niets op aan te merken! Daarnaast bevat het menu een pagina met realisaties: blogs over feesten die georganiseerd zijn met de artikelen van Zazzou. Mooie inspiratie voor bezoekers.

Over de zoekfunctie ben ik helaas minder enthousiast. Bij de zoekterm ‘kinderfeest piraat’ wordt er geen enkel resultaat gevonden en als ik de zoekterm ‘piraat’ gebruik, wordt er slechts 1 artikel gevonden, terwijl de webwinkel maar liefst 33 artikelen binnen dit thema bevat. Dit is een enorme gemiste kans natuurlijk. Maak het bezoekers zo gemakkelijk mogelijk om de producten in de webwinkel te vinden. Daarmee voorkom je dat ze voortijdig afhaken.

Mystery Shopper Review Zazzou

Teksten en informatie

Ook wat betreft de teksten is er nog ruimte voor verbetering voor Zazzou. Bij de producten ontbreken de productteksten, waardoor bezoekers een minder goed beeld krijgen van de producten. Voeg teksten toe om bezoekers te informeren en om hen enthousiast te maken over de producten. Verwerk relevante zoektermen en synoniemen daarvan in de teksten, zodat de producten via Google en de zoekmachine op de eigen website gevonden zullen worden. Door ook elke categorie pagina een (inleidende) tekst te geven zal de webshop veel beter gevonden worden in zoekmachines en daardoor meer bezoekers trekken.

Teksten schrijven kan lastig zijn, zeker als het om veel producten gaat. Leef je in in je doelgroep en onderzoek aan welke informatie zij behoefte hebben om een product aan te schaffen. Dit zijn de dingen die je op je productpagina’s moet noemen.

Productfoto’s

De productfoto’s in deze webwinkel zijn duidelijk, hebben een witte achtergrond en kunnen ingezoomd worden. Helemaal goed! Bezoekers kunnen hierdoor de producten goed bekijken. Voeg eventueel meerdere foto’s per product toe, zodat bezoekers bijvoorbeeld ook de achterkant of zijkant van een product kunnen bekijken. Probeer om de ervaring zoals die in een fysieke winkel is zoveel mogelijk te evenaren. Dat doe je met goede productfoto’s en uitgebreide teksten in je webwinkel.

Mystery Shopper Review Zazzou

Service

Zorg ervoor dat de webwinkel vertrouwen uitstraalt, dan zullen meer bezoekers tot een aankoop over gaan. Voeg je unique selling points toe: vertel waarom bezoekers juist bij jou moeten kopen. Overweeg daarnaast om je aan te sluiten bij een webwinkel keurmerk. Ook dat geeft bezoekers het vertrouwen dat ze met een professionele webshop te maken hebben en bovendien weet je dan zelf ook dat je aan alle wettelijke verplichtingen voldoet.

De service pagina’s, de volledige informatie op de contactpagina en bij elk product de duidelijke weergave van zaken als verzendkosten en levertijd vergroten het vertrouwen van online consumenten. Voeg daarnaast in de footer logo’s toe van de betaalmethoden die je aanbiedt.

De testbestelling

Het plaatsen van de testbestelling verliep soepel. Jammer dat er verplicht een account aangemaakt moet worden om te kunnen bestellen in de webshop. Niet elke consument zit daar op te wachten en het kan een reden zijn om af te haken. Maak het aanmaken van een account altijd optioneel.

Handig is dat consumenten tijdens het bestellen kunnen aangeven op welke datum het feest gegeven wordt. Mits dit gebruikt wordt om ervoor te zorgen dat consumenten hun producten zeker op tijd ontvangen. Het nut van deze ‘datumprikker’ is nu niet helemaal duidelijk, een gemiste kans.

Het pakketje werd snel bezorgd en was prima verzorgd. Leuk dat er een klein cadeautje toegevoegd was. Dit is een leuke manier om ervoor te zorgen dat online shoppers je webwinkel onthouden.

Zazzou

Bij Zazzou vind je themaversiering. Denk aan versiering voor een verjaardagsfeest, themafeest, barbecuefeest of een sixties feest. Naast slingers vind je in de webshop ballonnen, confetti, foto props en piñatas.

Hi! Ik ben Astrid van Kollenburg. Ik help ambitieuze webwinkeliers bij het vergroten van hun naamsbekendheid, klantenkring en omzet. Zodat zij meer plezier uit hun werk halen en zichzelf een lekker salaris kunnen uitbetalen.

Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
Filter by Categorieën
Achter de schermen
Business
Conversie
Gebruiksvriendelijkheid
Productfoto's
Webteksten
Geen categorie
Google Analytics
Logistiek
Marketing
Affiliate Marketing
Bloggen
Content Marketing
E-mail Marketing
Offline Promotie
Persberichten
Social Media
Mindset
Reviews & Interviews
SEO
Linkbuilding
Webwinkel
Webwinkel starten
Filter by Tags
external
grouped
simple
subscription
variable
Variable Subscription

Zomeraanbieding

advertisement

Meer Webwinkel Tips ontvangen?

Meld je aan en ontvang mijn Webwinkel Tips in je mailbox. Alleen voor ambitieuze webwinkeliers die willen groeien! En nu je hier toch bent, word dan ook gratis lid van de Webwinkel Club. Een besloten community waar je met al je webwinkel-vragen terecht kunt.

Zie ik je daar?