Social media tips voor jouw webshop

Als webwinkelier kunnen sociale media ontzettend waardevol zijn. Als je ze goed inzet voor je webwinkel kan het je veel naamsbekendheid, zichtbaarheid, fans en heel wat extra klanten opleveren. Maar, onderschat het niet. Het is belangrijk dat je voor de kanalen kiest die bij jouw webshop en doelgroep passen en dat je de juiste berichten plaatst. Zoals de naam ook aangeeft zijn sociale netwerken bedoeld om je sociaal op te gedragen, niet om telkens jouw aanbiedingen onder de neus van je volgers te schuiven. Maar tegelijkertijd wil je wel jouw mooie producten onder de aandacht brengen, dus aan alleen maar persoonlijke berichten plaatsen heb je ook niks. Het is de kunst om een balans te vinden die prettig is voor je volgers en je zelfs nieuwe volgers oplevert, en die ook jouw omzet laat stijgen.

Social media tips voor jouw webshop

Ik heb social media expert en webwinkelier Angelique Perton van Liek Communiceert gevraagd naar haar tips om social media succesvol voor je webwinkel in te zetten!

TIP 1 –  Ga niet als een malle updates plaatsen op Facebook en Instagram, maar bedenk eerst welk social media kanaal geschikt is voor jouw business. Bepaal de juiste kanalen en plan je posts!

TIP 2 – Laat zien dat je ‘mens’ bent en deel het echte leven als webshopeigenaar. Je volgers vinden het leuk om te zien hoe het achter de schermen gaat. Deel dus niet alleen maar productfoto’s met een link naar je webshop.

TIP 3 – Heb jij al reviews op je webshop? Lucky you! Je kan je reviews delen op Facebook, Twitter en bijvoorbeeld Google+. Mensen hechten veel waarde aan een positieve review.

TIP 4 – Gebruik je persoonlijke Facebookpagina niet zakelijk! Je hebt met een zakelijke Facebookpagina zoveel meer voordelen. Een Facebook pagina is zichtbaar voor zoekmachines zoals Google, je kan statistieken bijhouden en je kan advertenties en campagnes aanmaken.

TIP 5 – Geef je klant de mogelijkheid om na zijn of haar bestelling via Social sharing buttons aan te geven wat ze zojuist bij je gekocht hebben! Consumenten komen eerder in jouw webshop als ze zien dat hun daadwerkelijke Facebook-vrienden ook bij jou shoppen!

Over Angelique Perton

Angelique van Liek Communiceert (zelf ook webwinkel eigenaar) weet alles over het inzetten van social media voor jouw webwinkel. Ze is als een van de experts aanwezig in de Webwinkel Club, waar ze al jouw vragen over het inzetten van social media voor jouw webshop kan beantwoorden en graag met je meedenkt.

Ben je nog geen lid? Kijk dan hier hoe je je kunt aanmelden.

Hi! Ik ben Astrid van Kollenburg. Ik help ambitieuze webwinkeliers bij het vergroten van hun naamsbekendheid, klantenkring en omzet. Zodat zij meer plezier uit hun werk halen en zichzelf een lekker salaris kunnen uitbetalen.

Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
Berichten
Producten
Pagina
Filter by Categorieën
Achter de schermen
Business
Conversie
Gebruiksvriendelijkheid
Productfoto's
Webteksten
Geen categorie
Google Analytics
Logistiek
Marketing
Affiliate Marketing
Bloggen
Content Marketing
E-mail Marketing
Offline Promotie
Persberichten
Social Media
Mindset
Reviews & Interviews
SEO
Linkbuilding
Webwinkel
Webwinkel starten
Filter by Tags
external
grouped
simple
subscription
variable
Variable Subscription
Webwinkel Club helpt webwinkels groeien

Meer Webwinkel Tips ontvangen?

Meld je aan en ontvang mijn Webwinkel Tips in je mailbox. Alleen voor ambitieuze webwinkeliers die willen groeien! En nu je hier toch bent, word dan ook gratis lid van de Webwinkel Club. Een besloten community waar je met al je webwinkel-vragen terecht kunt.

Zie ik je daar?

 

Meer verkopen met de Know-Like-Trust Strategie

Leer hoe ik in korte tijd €2125 EXTRA omzet voor mijn webwinkel genereerde dankzij de Know-Like-Trust Strategie. Download de case study zodat jij dit ook voor jouw webwinkel kunt toepassen.

Super dat je het e-book aangevraagd hebt. Check nu je mailbox!