arrow_drop_up arrow_drop_down

De leukste Vaderdag inhakers

Binnenkort is het Vaderdag. Natuurlijk krijg je als vader niks liever dan een mooie tekening of een knutselwerkje van je kroost. Een – gekocht – cadeau voor Vaderdag is immers maar commerciële onzin toch? Toch worden er jaarlijks miljoenen euro’s gespendeerd aan deze feestdag en haken merken en webwinkels hier slim op in met hun marketing. Wij zetten de leukste Vaderdag inhakers en originele marketingacties voor je op een rij!

80% kinderen geeft cadeau met Vaderdag

Right Minds deed afgelopen jaar onderzoek naar Vaderdag. Bijna 600 Nederlanders werden ondervraagd – zowel man als vrouw, jong en oud. Bijna de helft van hen viert Vaderdag. Het grootste deel viert het voor de eigen vader, maar ook opa’s en overgrootopa’s krijgen extra aandacht op deze dag. Opvallend is dat 80% van de kinderen zijn of haar vader een cadeau geeft. Deze worden vaak last-minute gekocht, zowel in stenen winkels als in webwinkels. Electronica, kleding en cadeaubonnen blijken het meest populair.

Vaderdag inhakers

Voor bedrijven, merken en webwinkels bieden speciale dagen als Vaderdag de perfecte gelegenheid voor een leuke inhaker.
Zo zet Amstel zich op een leuke manier in de kijker met berichten die bij vele vaders (en moeders) een lach op het gezicht brengen.

Ook Durex speelt op een grappige manier in op Vaderdag en zet daarbij meteen hun concurrenten buitenspel.

De Ruijter probeert papa’s te verleiden door hun assortiment te laten zien.

Fisherman’s Friends besluit om vaders een handje te helpen op deze heuglijke dag.

Ook leuk: een speciale aanbieding die alleen voor vaders (en op Vaderdag) geldig is.

En mocht je nou echt helemaal niet weten wat je je vader cadeau moet geven heeft Bol.com de oplossing.

Het hoeft niet altijd ingewikkeld of supercreatief te zijn, bewijst Jack Spade met dit bericht. Ook hiermee zet je je bedrijf weer even in de spotlight op Vaderdag.

Nu jij…

Welke Vaderdag inhakers vond jij het leukst en wat ga jij dit jaar zelf doen om in te haken op Vaderdag? Blijft het bij een berichtje op social media, een leuke (kortings)actie of heb je ook iets origineels bedacht? Reageer hieronder!

Over de schrijver
Ik ben Astrid van der Made, #1 e-commerce expert voor ambitieuze webwinkeliers en auteur van het boek 'Meer verdienen met je webshop'. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen