WebwinkelKeur: “Goed ondernemerschap blijven belonen.”

De maand november is een feestmaand voor WebwinkelKeur. Het keurmerk en reviewsysteem bestaat inmiddels tien jaar. Al een decennia lang probeert WebwinkelKeur de mkb-ondernemers de kans te geven om online op te vallen en consumenten veiliger te laten winkelen. Deze koers hopen zij de komende tien jaar verder voort te zetten.

Ontstaan WebwinkelKeur

Het ontstaan van WebwinkelKeur begon bij Marcel Landeweerd. Ruim tien jaar geleden beheerde hij zijn eigen webwinkels. Toen hij op onderzoek uitging naar keurmerken en reviewsystemen, liep hij tegen enkele problemen aan. Naar zijn mening waren de keurmerken onvoldoende van kwaliteit en zaten er vaak flinke prijskaartjes aan.

Combinatie keurmerk en reviewsysteem

Daarom begon Marcel, als de ondernemer die hij is, tien jaar geleden WebwinkelKeur. In zijn ogen eindelijk een betaalbaar modern webwinkelkeurmerk met juridische controles en echte reviews. Het eerste webwinkelkeurmerk in Nederland dat een eigen reviewsysteem had. De combinatie keurmerk en reviewsysteem bleek een schot in de roos.

Innovaties WebwinkelKeur

Anno 2020 zijn ze niet meer de enige die dit op deze manier aanbieden, maar WebwinkelKeur blijft uniek door continu te blijven innoveren. Wat het keurmerk en reviewsysteem nog steeds uniek maakt, is bijvoorbeeld het tonen van externe reviewbronnen, de mogelijkheid van one-click reviews en de introductie van het badgesysteem.

Komende 10 jaar

Hoewel ze al vele innovaties en automatiseringen hebben gerealiseerd, geeft WebwinkelKeur aan dat ze nog lang niet klaar zijn. Hun missie “Goed ondernemerschap belonen” willen ze de komende tien jaar extra onderstrepen. Het keurmerk en reviewsysteem heeft meer plannen om de mkb-ondernemers de mogelijkheid te geven om te laten zien waar zij voor staan. Met de populariteit van Chinese webshops en grote platforms is dat volgens hen meer nodig dan ooit tevoren.