Zo mis jij geen enkel belangrijk moment voor jouw doelgroep
arrow_drop_up arrow_drop_down
21 juni 2018 

Zo mis jij geen enkel belangrijk moment voor jouw doelgroep

Als ondernemer verkoop je het liefst zoveel mogelijk producten. Hoe beter de verkoop, hoe groter het bedrag onderaan de streep. Daarom ontkom je er niet aan om als webwinkel-eigenaar efficiënt aan de slag te gaan met een strakke planning. Wanneer een planning goed aansluit op jouw doelgroep, dan kun je zomaar meer geld verdienen. Hoe geef je vorm aan een goede planning en hoe voorkom je dat je een belangrijk marketing-moment over het hoofd ziet? Dat lees je in dit artikel.

Werk vooruit

De kracht van ondernemen zit in het vooruit denken. Overzicht is daarom uiterst belangrijk. Een content kalender geeft jouw het inzicht dat nodig is om vooruit te denken en draagt bovendien bij aan een strakke planning. Een content kalender is gemakkelijk zelf te maken, maar er zijn ook talloze sjablonen te downloaden die jou helpen gestructureerd vooruit te werken. Een content kalender is overigens ook goed te gebruiken voor het plaatsen van social media posts en blogartikelen voor al jouw social media kanalen. Blogartikelen en posts zijn nu eenmaal eenvoudig vooruit te schrijven.

Zo mis jij geen enkel belangrijk moment voor jouw doelgroep

Welke dagen zijn voor jouw doelgroep belangrijk?

Onderzoek welke dagen voor jouw doelgroep relevant zijn. Stel dat jij verzorgingsartikelen voor mannen en/of vrouwen verkoopt, dan zijn Moederdag en Vaderdag dé dagen waarop jij kunt floreren. Niet alleen Pasen, Kerst en de zomervakantie zijn relevant voor jouw doelgroep. Vaak zijn er veel meer dagen op te noemen waar jij met je producten goed op kunt inspelen. Juist op dat soort dagen zijn aantrekkelijke acties, scherpe prijzen en mooie kortingen uiterst relevant. Dankzij de eerder genoemde content kalender mis je geen enkele belangrijke dag van jouw doelgroep.

Houd je voorraad op peil

Met een strakke planning houd je je voorraad netjes op peil. Zo voorkom je dat een product is uitverkocht en kun je pieken na een succesvolle marketingactie makkelijker opvangen. Een eventuele latere levering van producten is niet zo erg, als je deze tijdig hebt aangevraagd. Een deadline kan beter iets eerder zijn dan te laat. Ga niet werken als de deadline al in zicht is, maar motiveer jezelf om vooruit te werken. Daardoor voorkom je dat de voorraad van jouw webwinkel niet up-to-date is.

Content Inspiratie Abonnement

Wil jij altijd volop inspiratie voor blogartikelen, social media posts of nieuwsbrieven? Haak jij graag aan op dagen die voor jouw doelgroep belangrijk zijn? Word dan nu premium lid van Succes met je Webshop. Je krijgt dan o.a. elke week verse marketing inspiratie en tips in je mailbox. Zo ben je altijd op tijd voor belangrijke dagen, ben je te allen tijde zichtbaar voor je doelgroep en investeer je op slimme wijze in een betere conversie van jouw webwinkel.

Over de schrijver
Ik ben Astrid van Kollenburg, oprichter van Succes met je Webshop en auteur van het boek 'Meer verdienen met je webshop'. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen