De beste e-commerce boeken van dit moment

E-commerce is een vakgebied dat continu in beweging is. Consumentengedrag verandert en jij als webwinkelier moet daarin mee. Daarnaast zijn er ook doorlopend nieuwe ontwikkelingen in de techniek. Wil je niet achterop blijven ten opzichte van je concurrenten, dan is het slim om op de hoogte te blijven van de laatste e-commercetrends. Zelf lees ik veel boeken. Ik vind dit een fijne manier om mijn kennis up to date te houden en uit te breiden. Eerder maakte ik ook al een lijst met boekentips voor webwinkeliers. Hieronder maak ik een overzicht van de beste e-commerce boeken van dit moment. Doe er je voordeel mee!

Webshopovername handboek – Ben Koppenens, Sander Scholten, Dirkjan Vis

Steeds meer e-commerce ondernemers nemen een bestaande webwinkel over, of willen hun eigen webwinkel verkopen. Het kopen of verkopen van een webshop doe je niet zomaar even. Er komt heel wat bij kijken. Hoe bepaal je bijvoorbeeld of de vraagprijs voor een webwinkel reëel is? En hoe regel je een overname precies? Dat en meer wordt uitgelegd in het Webshopovername handboek. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan financiering en de juridische en fiscale aspecten van een overname. De verschillende stappen en de theorie worden verduidelijkt met praktijkvoorbeelden.

Bestel het boek hier

Wetboek voor Webwinkels – Charlotte Meindersma

Wetboek voor Webwinkels staat ook in mijn eerdere lijst met boekentips. Toch noem ik hem nog een keer. Ik vind namelijk dat elke serieuze e-commerce ondernemer dit boek in zijn boekenkast moet hebben staan. Er zijn namelijk nogal wat regels waarmee je als webwinkelier te maken krijgt. Consumenten hebben verschillende rechten, zoals het recht van retour, en hierop wordt steeds strenger gecontroleerd door de ACM. Als webwinkelier heb je grote verantwoordelijkheden. In dit boek worden alle regels duidelijk uitgelegd en worden oplossingen voor veel voorkomende problemen gegeven. Dankzij de handige checklists kun je zelf controleren of de inrichting van je webwinkel en je werkwijze aan de regels voldoen.

Bestel het boek hier

Meer verdienen met je webshop – Astrid van der Made (van Kollenburg)

Natuurlijk mag mijn eigen boek ook niet in dit overzicht ontbreken. In Meer verdienen met je webshop geef ik het stappenplan waarmee je je webwinkel succesvol maakt. Waarmee je een stabiele basis neerzet, leert hoe je van bezoekers klanten en fans maakt, hoe je herhalingsaankopen krijgt, hoe je concurrenten achter je laat en structureel je omzet laat groeien. Mijn boek bereikte de nummer 2 positie in de bestseller top 100 van Managementboek. Iets waar ik super trots op ben.

Bestel het boek, je krijgt bovendien toegang tot een online leeromgeving met allerlei aanvullende materialen.

Geef nooit korting! – Jos Burgers

Ik spreek regelmatig webwinkeliers die menen dat ze op prijs moeten concurreren met de grote e-commerce bedrijven. Maar in de praktijk is dit bijna onmogelijk. Bovendien zijn lage prijzen funest als je voldoende winst wil maken met je webwinkel. In het boek Geef nooit korting! van Jos Burgers wordt uitgebreid ingegaan op hoe je het beste met prijsdruk kunt omgaan en waarom het oké is om goede prijzen voor je producten te vragen. Dit boek is niet specifiek voor webwinkeliers geschreven, maar je kunt er erg veel waardevolle tips uit halen die je voor jouw bedrijf kunt toepassen.

Bestel het boek hier

Geld verdienen via bol.com – Tina Gosravani, Sander Roex

Als e-commerce ondernemer kun je jouw producten ook aanbieden via het platform van bol.com. Dat biedt interessante kansen, want je creëert hiermee een extra verkoopkanaal. In het boek Geld verdienen via bol.com leer je stap voor stap hoe je dit succesvol kunt aanpakken. Het praktische boek bevat alle informatie die je nodig hebt om geld te verdienen door producten te verkopen via bol.com. Alle adviezen uit het boek zijn in de praktijk getest en bewezen.

Bestel het boek hier

Instaproof – Kirsten Jassies, Joyce Nafzger

Steeds meer mensen zijn actief op Instagram. Hiermee is dit sociale mediakanaal een interessante plek voor webwinkeliers geworden. Je kunt hier je webwinkel en de producten die je verkoopt onder de aandacht brengen van je doelgroep. Maar hoe kom je nou aan meer volgers? Welke foto’s doen het goed (en welke juist niet)? Hoe werken hashtags en hoe kun je influencers vinden die bij je merk passen. Zomaar wat vragen die waarschijnlijk bij je opkomen als je aan de slag gaat met je Instagram strategie. Het boek Instaproof geeft hierop een antwoord. Een ultiem handboek voor iedereen die meer resultaat wil halen uit zijn aanwezigheid op Instagram.

Bestel het boek hier

Wil je je webwinkel structureel laten groeien en je skills als ondernemer vergroten, dan kan ik je deze boeken van harte aanraden. Veel leesplezier!

 

Dit artikel bevat affiliatelinks. Dat houdt in dat ik een kleine bijdrage ontvang als jij via een van deze links een boek aanschaft. Jij betaalt hiervoor natuurlijk niets extra’s.