Slimme oplossing voor hoge retourkosten
2 min. leestijd

Slimme oplossing voor hoge retourkosten

Advertorial

Retouren zijn het minst leuke onderdeel van het runnen van een webwinkel. Dit kost je organisatie veel tijd en geld. Met de slimme retouroplossing van returnless.com verzachten zij de pijn door je grip te geven op jouw retouren en jouw klanten een positieve retour ervaring te leveren. 

Slimme oplossing voor hoge retourkosten

Veel webwinkels proberen hun retourvoorwaarden een beetje weg te stoppen in de hoop dat hierdoor minder retouren worden aangemaakt. Dit kan helpen. Wat er in de praktijk vaak gebeurt is dat klanten gaan bellen, mailen of slechte reviews gaan plaatsen en dan alsnog het pakketje terugsturen.

Returnless.com heeft onderzocht dat wanneer je het retourproces voor je klant goed faciliteert, je niet per se minder retouren gaat krijgen, maar dat de kosten per retour flink gaan afnemen. Daarnaast verhoog je direct het serviceniveau richting je klanten. 

Waarom retouren optimaliseren?

Klanten kunnen via de retouroplossing van retourneren.nl direct op je eigen webwinkel een retourzending aanmaken, kiezen uit meerdere vervoerders en direct afrekenen. Jij als webwinkel ontvangt vervolgens alle informatie over deze retouraanvraag en weet dus direct wat, wanneer en door wie er iets wordt retour gestuurd.

Klantvragen omtrent retouren zijn vervolgens verleden tijd, omdat wij jouw klant op de hoogte houden van het retourproces. Hierdoor bespaar je direct op de retourkosten. Daarnaast kunnen we ruilen stimuleren en schade of garantiegevallen uit handen nemen. De klantenservice van jouw webwinkel wordt in één klap ontlast.

In deze video wordt goed uitgelegd hoe het werkt

Retourneren.nl kan je dus helpen met het optimaliseren en automatiseren van je retourpagina om kosten en tijd te besparen binnen je retouren. Dit doen ze voor meerdere webwinkels in verschillende branches. Zie bijvoorbeeld:

Gratis account aanmaken?

Wil je ook besparen op je retourkosten? Vraag dan een gratis account aan of plan een 15-minuten call in om jouw retourkosten te verlagen. 

Over de schrijver
Leuk dat je er bent! Ik ben Astrid van der Made, de #1 e-commerce expert van Nederland en België en schrijver van Meer verdienen met je webshop. Mijn missie is: in 5 jaar 10.000 webwinkeliers helpen om hun webshopdoelen aan te tikken en liever nog voorbij te razen. Daarom geef ik online trainingen, 1-op-1-coaching en mail ik twee keer per week één gouden webwinkel-inzicht de wereld in.

Meer webwinkel tips

500+ webwinkel blogs in ons archief