arrow_drop_up arrow_drop_down

Slimme oplossing voor hoge retourkosten

Advertorial

Retouren zijn het minst leuke onderdeel van het runnen van een webwinkel. Dit kost je organisatie veel tijd en geld. Met de slimme retouroplossing van returnless.com verzachten zij de pijn door je grip te geven op jouw retouren en jouw klanten een positieve retour ervaring te leveren. 

Slimme oplossing voor hoge retourkosten

Veel webwinkels proberen hun retourvoorwaarden een beetje weg te stoppen in de hoop dat hierdoor minder retouren worden aangemaakt. Dit kan helpen. Wat er in de praktijk vaak gebeurt is dat klanten gaan bellen, mailen of slechte reviews gaan plaatsen en dan alsnog het pakketje terugsturen.

Returnless.com heeft onderzocht dat wanneer je het retourproces voor je klant goed faciliteert, je niet per se minder retouren gaat krijgen, maar dat de kosten per retour flink gaan afnemen. Daarnaast verhoog je direct het serviceniveau richting je klanten. 

Waarom retouren optimaliseren?

Klanten kunnen via de retouroplossing van retourneren.nl direct op je eigen webwinkel een retourzending aanmaken, kiezen uit meerdere vervoerders en direct afrekenen. Jij als webwinkel ontvangt vervolgens alle informatie over deze retouraanvraag en weet dus direct wat, wanneer en door wie er iets wordt retour gestuurd.

Klantvragen omtrent retouren zijn vervolgens verleden tijd, omdat wij jouw klant op de hoogte houden van het retourproces. Hierdoor bespaar je direct op de retourkosten. Daarnaast kunnen we ruilen stimuleren en schade of garantiegevallen uit handen nemen. De klantenservice van jouw webwinkel wordt in één klap ontlast.

In deze video wordt goed uitgelegd hoe het werkt

 

Retourneren.nl kan je dus helpen met het optimaliseren en automatiseren van je retourpagina om kosten en tijd te besparen binnen je retouren. Dit doen ze voor meerdere webwinkels in verschillende branches. Zie bijvoorbeeld:

Gratis account aanmaken?

Wil je ook besparen op je retourkosten? Vraag dan een gratis account aan of plan een 15-minuten call in om jouw retourkosten te verlagen. 

Over de schrijver
Ik ben Astrid van der Made, #1 e-commerce expert voor ambitieuze webwinkeliers en auteur van het boek 'Meer verdienen met je webshop'. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen