Over Ons

Hoi,


Ik ben Astrid van der Made, oprichter en eigenaar van Succes met je Webshop. En hoewel de KVK-registratie misschien anders suggereert, voelt het niet per se alsof ik een bedrijf heb. Tenminste, niet als ik 's ochtends uit bed stap. Ik heb namelijk in de eerste plaats een missie:


Ik wil in 5 jaar 10.000 webwinkeliers helpen om hun webshopdoelen aan te tikken en liever nog voorbij te razen. 


Ik weet ook wel dat dat ambitieus is. Maar ik vind grote doelen nou eenmaal het leukst. 


En ik ben ook al even bezig. Succes met je Webshop bestaat namelijk al sinds 2012. En hoewel ik me nu niet meer voor kan stellen dat ik iets anders zou doen, ontstond Succes met je Webshop eigenlijk een soort van 'per ongeluk'. 

Succes met je Webshop - Astrid van Kollenburg

Hé maar hoe doe jij dat eigenlijk?

In 2010 opende ik mijn eerste webwinkel. Omdat ik in Brabant woonde en in Utrecht studeerde, was ik veel onderweg. En dus maakte ik een 'bijbaan' voor mezelf die ik grotendeels vanuit de universiteitskantine en de trein kon uitvoeren. 


Om die bijbaan rendabel te krijgen, specialiseerde ik me in conversie, SEO en online marketing. Ook leerde ik mezelf hoe je gratis persaandacht krijgt. 


En ik had succes.


Ik had zelfs zó veel succes, dat andere webwinkeliers mij steeds vaker vroegen hoe ik dat voor elkaar kreeg. Zo begon ik met bloggen en dat blog groeide uit tot een full blown training- en adviesbureau, compleet met een Webwinkel Community met ruim 1.800 leden én een bestseller op de tweede plek in de managementboek top-100: Meer verdienen met je Webshop. 

Succes met je Webshop - Astrid van Kollenburg

Of ik mezelf van de troon wilde stoten

Vanaf het allereerste moment stroomden de aanvragen van webwinkeliers om persoonlijke hulp binnen. Om de leukste moet ik nog steeds wel eens lachen:


'Help! Hoe zorg ik ervoor dat mijn webwinkel boven Love Arganolie komt in Google?


De ondernemer die dit mailde, legde het in de zoekresultaten steeds af tegen zijn concurrent. Met die frustratie wilde hij afrekenen.


Alleen: Love Arganolie was mijn webwinkel. 


Omdat ik de strategieën die ik aan mijn klanten leerde wel in de praktijk wilde blijven testen, had ik namelijk een slecht lopende webwinkel in arganolieproducten gekocht: in minder dan een jaar was ik niet alleen superzichtbaar, maar kon ik mezelf ook prima uitbetalen.

En … door!

Inmiddels heb ik mijn eigen webwinkels verkocht en focus ik me volledig op het begeleiden van ambitieuze startende én gevorderde webwinkeliers. Omdat ik de afgelopen jaren behoorlijk uit mijn voegen gegroeid ben, doe ik dat samen met mijn team.


We bieden ook 1-op-1 coaching aan, maar zijn daarin wel selectief: er is meer vraag dan dat wij uren hebben en dus hebben we de luxe dat we kunnen kiezen (en soms de last dat we moeten kiezen).


We werken het liefst samen met webwinkeliers die bomvol positieve energie zitten en bereid zijn om kei- en keihard te werken. En natuurlijk: met wie het klikt. Wel zo leuk én zo effectief. Voor beide partijen.

Even voorstellen: mijn team

Laura - Klant succes coach | Succes met je Webshop

Laura | Klantsucces Coach 

Laura wil elke dag een beetje beter worden. Zelf had Laura ooit een slecht lopende webshop. Dat zij nu de stappen in de Webwinkel Succes Academie toepast en ziet dat het werkt, geeft haar de drive om potentiële klanten aan het juiste traject te koppelen. Want alleen het volgen van een traject dat bij je past, brengt je verder. En dat is soms wel, soms niet bij ons - daar is Laura altijd eerlijk in. 


Bestaande klanten coacht ze richting succes. Met veel plezier en oneindig veel inlevingsvermogen, maar zonder ruimte voor smoesjes. Helaas delft haar eigen webwinkel door al deze toewijding regelmatig het onderspit: stiekem is ze namelijk verslaafd aan de stiltes in klantgesprekken waarin webwinkeliers aan de andere kant van de lijn waardevolle inzichten opschrijven. Bíjna net zo verslaafd als aan het bingewatchen van facebookfilmpjes waarin honden gered worden. Maar dat is geheim.

Laura’s #1-webshopadvies: Als je niet weet hoe iets moet, schakel dan hulp in. Dat scheelt je uiteindelijk een hoop tijd, geld én frustratie. 

Amy | Chef Office & Overzicht

Zonder Amy kunnen we Succes met je Webshop wel opdoeken. Maar echt. Amy houdt het overzicht van alles wat er geregeld moet worden. En dat niet alleen: ze regelt het ook. Dat zou ze zelf overigens nooit zo zeggen, want deze Oostelbeerse vrolijkerd is hartstikke bescheiden. Het leukste aan werken bij Succes met je Webshop vindt ze dan ook: het vieren van de successen van klanten. 


Amy voelt zich het meest thuis in een sportlegging. Én in Canva. Oftewel: geef haar een lekker broekie, mooie plaatjes, frisse kleurtjes en wat hippe fonts en ze heeft geen idee meer hoe laat het is. Wij boffen in ieder geval maar dat kleine Amy haar kinderdroom om stewardess te worden niet nagejaagd heeft. We zouden er een bende van maken. 


Amy’s #1-webshopadvies: Alles gewoon uitproberen. Punt. 

Ina | Community Host

Ina is de Hostess with the Mostess van Succes met je Webshop. Zij is de onzichtbare en soms niet-zo-onzichtbare sfeermaker: van het warme welkom tot de schop onder je kont. Als het aan Ina ligt, vallen cursisten en members meteen na binnenkomst in een oneindige poel van motivatie, waaruit ze lachend weer boven komen drijven als succesvolle webwinkeliers. 


En ze pikt zelf ook een graantje mee: begin 2022 maakte ze bewust de overstap van een fysieke winkel naar een complete online katten-business, dit keer met de webshop in de hoofdrol. Dappere dodo dat ze is, laat ze iedereen in de startersgroep meegenieten van haar succes. En genieten it is: als rasechte Amsterdamse is drama namelijk haar middle name


Ina’s #1-webshopadvies: zorg dat je niet zomaar een doorgeefluik voor spullen bent, maar wees ook de to-go-person voor advies.

Jolanda | Marketing P.A.  

Eigenlijk weten we niet zeker of Jolanda wel bestaat. Ze meldde zich ineens digitaal vanuit een klein Spaans dorpje en vult sindsdien onze marketingkanalen. Maar gezien hebben we haar nog nooit. Oké, tijdens de Zoom-meetings. Maar eerlijk is eerlijk: daar staat haar beeld het grootste deel van de tijd stil. Vindt Jolanda niet erg: een goede marketeer slash copywriter functioneert op de achtergrond en faciliteert. 


Jolanda ziet overal verhalen in en vindt het leuk als het lukt om mensen tussen de regels door aan het lachen te krijgen. Al is het maar een héél klein beetje. De meeste marketing vindt ze namelijk maar saai en veel van hetzelfde. Haar missie is om Succes met je Webshop te laten shinen. Want waarom zou je genoegen nemen met minder dan uitblinken?


Jolanda’s #1-tip voor webwinkeliers: overschat nooit wat je kunt doen in één dag, maar onderschat nooit wat je kunt doen in dertig. 

Bekend van

Succes met je Webshop is bekend van