Alles tegelijk doen, is niks doen

Als je eens wist hoeveel ondernemers ik tegenkom die zeggen ‘vol goede ideeën’ te zitten. En die tegelijkertijd verzuchten dat ze niks gedaan krijgen. 

Laat mij je iets vertellen:

Succesvolle ondernemers zijn helemaal niet per se de ondernemers met de beste ideeën. De creatievelingen die iedere dag weer iets pitchen waar jij neverstenooitniet aan gedacht zou hebben. 

Succes gaat niet naar degene die het beste is in ideeën spuien, maar naar degene die het meest volhardend is in focussen en uitvoeren. 

Je kunt beter één keer per jaar één heel goed idee hebben en dat volledig uitwerken, uitmelken en voor jezelf laten werken, dan van het ene naar het andere idee hoppen en applaus krijgen voor je creatieve geest maar nooit iets van de grond krijgen.

Dat is namelijk hoe creativiteit tot frustratie leidt. 

Te veel ideeën hebben, kan afremmen. Je brein is dan met alles tegelijk bezig en dus eigenlijk met niks. 

En dat zie ik in de praktijk dus vaker terug dan je denkt. 

Webwinkeliers die beginnen met het updaten van hun assortiment, maar halverwege bedenken dat ze nog aan de website moeten sleutelen, om nog niet eens de eerste pagina aangepast te hebben voordat ze alweer doorgaan naar het maken van een post voor Instagram, die hun feed overigens nooit haalt omdat ze een mailtje binnen zien komen, waar ze meteen maar even op reageren. 

Herkenbaar?

Je moet één ding tegelijk doen. Anders doe je helemaal niks.

De tegensputteringen die ik daarop vaak krijg, is dat dat veeeeeeeel te langzaam gaat.

Het bewijs dat het tegendeel waar is, zie ik al jaren terug in de Boost your Webshop Challenge. Tijdens de challenge gaan deelnemers elke dag één uitdaging aan. Ze passen een concrete opdracht toe op hun eigen webshop en aan het einde van de week zien veel webwinkeliers hun omzet al stijgen.

True story. 

In één week. Met één super gefocuste actie per dag. 

23 mei gaan we weer van start. Deelname is gratis en als je je opdrachten elke dag bij mij inlevert, maak je kans op een jaar lang gratis toegang tot de Webwinkel Succes Academie t.w.v. €1697. 

Maar eigenlijk is de stijging in je omzet natuurlijk de grootste prijs.

Claim hier je gouden ticket.

Alles tegelijk doen, is niks doen

Over de schrijver
Leuk dat je er bent! Ik ben Astrid van der Made, de #1 e-commerce expert van Nederland en België en schrijver van Meer verdienen met je webshop. Mijn missie is: in 5 jaar 10.000 webwinkeliers helpen om hun webshopdoelen aan te tikken en liever nog voorbij te razen. Daarom geef ik online trainingen, 1-op-1-coaching en mail ik twee keer per week één gouden webwinkel-inzicht de wereld in.

Meer webwinkel tips

500+ webwinkel blogs in ons archief