Bleek ik toch weer eens niet tijdloos

Elke keer als ik van huisstijl verander, vertel ik mezelf: deze keer is het écht voor de komende tien jaar.

De laatste keer dat ik mezelf dat vertelde is nu vier jaar geleden. 

Het ding is alleen: er in de afgelopen vier jaar een hoop gebeurd.

Mijn bedrijf groeide harder dan mijn boekhouder bij kon houden en mijn huwelijk liep stuk, waardoor ik ineens ondernemer slash alleenstaande moeder met Tinder in mijn lijstje met meest gebruikte apps was. 

Door al die veranderingen ontstond een situatie waarin de buitenkant niet meer matchte met de binnenkant. 

En dat werkte door op meerdere niveaus:

Mijn marketing, mijn huisstijl, mijn kledingstijl. 

Het eerste punt was het makkelijkst geregeld: ik schakelde iemand in om samen met mij mijn marketing te hervormen. 

En wat een verademing was dat! Ik voel me weer thuis bij hoe ik communiceer met mijn klanten: geen marketingtrucs meer en gewoon zijn wie ik ben. 

Bleven over: de looks. Van mijn website én van mijzelf.

En onder het mom van weten-waar-je-niet-goed-in-bent, schakelde ik ook daar hulptroepen voor in: een designer voor de huisstijl en binnenkort een stijlcoach voor mijn kledingkast.

Dat laatste stond al lang op mijn verlanglijstje: ik ben namelijk niet goed in kleding kopen. Ik koop altijd dingen die ik uiteindelijk echt alleen maar uit de kast trek omdat je nou eenmaal iets aan moet, niet omdat ik er echt blij van word. 

Mijn stijlcoach-to-be beloofde me dat dat anders kon. We gaan zien of ze gelijk heeft. 

Voor nu vul ik mijn nieuwe marketingaanpak eerst maar eens aan met een fris jasje voor mijn website. Én met een fris nieuw inzicht: 

Je hoeft niet tijdloos te zijn. 

Sterker nog: je kúnt helemaal niet tijdloos zijn.

Een ondernemer is altijd in ontwikkeling. En als jij altijd in ontwikkeling bent, is je stijl dat ook. 

De website-nieuwe-stijl staat vanaf vandaag online. Ik zou niet blijer kunnen zijn: dít is wat ik wil uitstralen. 

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

Enne: deze keer is het ECHT voor de komende tien jaar hoor. 

Over de schrijver
Leuk dat je er bent! Ik ben Astrid van der Made, de #1 e-commerce expert van Nederland en België en schrijver van Meer verdienen met je webshop. Mijn missie is: in 5 jaar 10.000 webwinkeliers helpen om hun webshopdoelen aan te tikken en liever nog voorbij te razen. Daarom geef ik online trainingen, 1-op-1-coaching en mail ik twee keer per week één gouden webwinkel-inzicht de wereld in.

Meer webwinkel tips

500+ webwinkel blogs in ons archief