De markt is al overvol!
Krijg jij die ook wel eens naar je hoofd geslingerd als je vertelt over je webwinkelambities?
Vast wel.
Laat maar lekker van je afglijden.
Mensen die dat zeggen doen alsof de situatie in steen gebeiteld staat: er is een X aantal winkels die product Y leveren, die zijn volledig inwisselbaar en het X aantal bezoekers dat geïnteresseerd is in product Y heeft het al of heeft al een winkel gekozen.
Maar zo werkt het natuurlijk helemaal niet.
Het is een beetje als roepen: er zijn geen leuke vrijgezelle mannen/vrouwen meer!
Dat is ook onzin. Ze zijn er wel, het is alleen niet makkelijk om er eentje voor je te winnen.
Hoe dat komt?
Nou, doordat je er niet zomaar op straat over struikelt en er meer vrijgezellen op jacht zijn die hun zinnen gezet hebben op zo’n vrijgezelle leukerd. En dus zul jij niet alleen een topper moeten zijn, maar er ook voor moeten zorgen dat jouw topper-heid hartstikke zichtbaar is.
In dit verhaal is jouw webwinkel de vrijgezel-op-jacht en zijn de vrijgezelle leukerds jouw potentiële klanten.
De leukerds bepalen zelf door welke jagers ze zich laten vangen. En oh ja: als ze eenmaal ‘gevangen’ zijn, stellen ze prijs op een duurzame, fijne relatie die voor beide kanten werkt.
Anders hoppen ze weer door. En terecht.
De markt is helemaal niet overvol. Je moet je plekje alleen wel veroveren. Maar laten we eerlijk zijn: als je er niet op z’n minst een béétje voor moet werken, is het ook een stuk minder interessant.
Toch?
In mijn nieuwe gratis masterclass voor startende webwinkeliers deel ik o.a. mijn inzichten over hoe je opvalt in een markt met meerdere jagers en een beperkt aantal leukerds.
Voor nu: fijn weekend!