Je moet jezelf verkopen
Na de mail van gisteren, zit ik even helemaal lekker in de Tinder-anekdotes. Dus hier komt er nog één:

We gingen wandelen. Het was een eerste Tinder-date, dus we hadden elkaar nog nooit gezien. Heb je wel eens geprobeerd om een kruiwagen zonder voorwiel door je tuin te duwen? Zo soepel verliep het gesprek namelijk ongeveer.

Ik: Wat doe je in je vrije tijd?
Hij: Oh niet echt iets bijzonders hoor.

Ik: Vind je je werk leuk?
Hij: Gaat wel.

Ik: Wat is je favoriete vakantieland?
Hij: Alles wel eigenlijk.

Ik: Houd je van koken?
Hij: Soms.

Tussendoor waren er wat weinig enthousiaste comments op het bos waar we liepen (vroeger was het hier veel groener), het weer (het is wel donker vandaag hè) en zijn eigen kapsel (ze heeft het echt veel korter geknipt dan ik gezegd had).

Na een superlang half uur gaf hij aan dat hij klaar was met wandelen. Ik was ondertussen wel klaar met het houden van het slechtste interview ooit. Want wat ik ook probeerde, ik kreeg niet echt een gesprek op gang.

Prima, dacht ik dus - hij voelt ook geen klik.

Eenmaal thuis kreeg ik meteen een appje:

‘Ik vond het zo leuk vanmiddag! Wanneer zie ik je weer?’

Ongelofelijk vind ik dat.

Hoe kan het nou dat je niet snapt dat je jezelf op z’n minst een béétje moet verkopen?

Veel webwinkeliers verkopen zichzelf ook niet. Of niet echt. Of in ieder geval niet van harte. Ze lijken te denken dat online staan genoeg is. Of ze weten wel dat dit niet genoeg is, maar weten niet hoe ze het datingproces met hun klanten op gang moeten brengen.

Want dat is eigenlijk wat marketing is: daten. Jij en je klant komen elkaar steeds weer tegen (op social, in de mail, in Google Ads) totdat je klant denkt: ja, met deze wil ik wel een stapje verder.

Ik heb een tweede date met deze man vriendelijk afgeslagen.

Maar de vraag is: weet jij je klanten voor je te winnen? In de Webwinkel Succes Academie leer je de kunst van het verleiden.

Je kunt nog tot 1 juni instappen voor de oude prijs van €1697 voor een heel jaar. En stap je voor 1 juni in? Dan krijg je ook een gratis webshop review t.w.v. €200 cadeau. 

We zijn de Academie namelijk volledig aan het herzien, updaten en aanvullen. Daarom verhogen we per 1 juni de prijs naar €2497.
Over de schrijver
Leuk dat je er bent! Ik ben Astrid van der Made, de #1 e-commerce expert van Nederland en België en schrijver van Meer verdienen met je webshop. Mijn missie is: in 5 jaar 10.000 webwinkeliers helpen om hun webshopdoelen aan te tikken en liever nog voorbij te razen. Daarom geef ik online trainingen, 1-op-1-coaching en mail ik twee keer per week één gouden webwinkel-inzicht de wereld in.

Meer webwinkel tips

500+ webwinkel blogs in ons archief