Je moet rekenen wat je waard bent
Toen ik net begon met ondernemen, dacht ik dat je niet anders kon dan concurreren op prijs.

Het ding is alleen, dat het ontzettend moeilijk is om steeds te proberen om met alles de goedkoopste te zijn. En op de lange termijn ook nog eens hartstikke schadelijk voor je bedrijf. Zeker als je het op moet nemen tegen partijen die veel groter zijn dan jij en al helemaal als je een arbeidsintensief product hebt.

Mijn eerste onderneming was een webwinkel in handgemaakte sieraden.

Je begrijpt dus wel dat ik in prijs niet op kon concurreren tegen winkels die hun sieraden inkochten. Deze webwinkeliers konden oorbellen en kettinkjes die op het eerste gezicht misschien in dezelfde categorie leken te vallen als die van mij natuurlijk veel goedkoper aanbieden. Zij hadden immers geen arbeidskosten en andere uitgaven die je als maker wel hebt.

Dus besloot ik om niet te concurreren op prijs.

En dat bleek een slimme zet.

In de praktijk kopen mensen namelijk lang niet altijd het product met de laagste prijs. Andere factoren kunnen net zo goed doorslaggevend zijn.

In mijn geval was dat, dat de sieraden handgemaakt waren. Dat is namelijk niet alleen een heel sympathiek idee, maar zorgt er ook nog eens voor dat het sieraad dat je koopt uniek is. Leuker om te geven én leuker om te dragen.

Ik zie bij webwinkeliers die duidelijk te weinig vragen voor hun product vaak echt angst als ik begin over het omhoog gooien van de prijzen.

Want: dan gaan al hun klanten toch naar iemand anders?

Natuurlijk: er valt wel eens iemand af. Maar met het extra vlees dat je op je botten krijgt doordat je eindelijk vraagt wat je product waard is, kun je dat prima lijden.

Zelf vind ik het ook wel eens lastig om mijn eigen advies over prijzen aan te nemen. Maar nu ga ik het toch doen: we zijn namelijk al een tijdje bezig met het volledig herzien, updaten en uitbreiden van de Webwinkel Succes Academie.

Hiermee is de academie een stuk meer waard geworden en ik heb besloten om dat ook door te gaan rekenen naar nieuwe klanten.

De oude prijs is €1697 en die gaat per 1 juni omhoog naar €2497.

De mensen die mijn dagelijkse mail lezen (want ja, jullie hebben tóch een bijzonder plekje in mijn ondernemershart) wil ik graag de kans bieden om nú nog in te stappen voor de oude prijs.


En om het extra feestelijk te maken, krijg je daar van mij gratis een telefonische 1-op-1 Webshop Review bij t.w.v. €197. Alleen jij, ik, jouw webshop en een hele hoop praktische verbeterpunten-op-maat.

Ik snap dat het een behoorlijke investering is. Want inderdaad: ik concurreer hiermee niet bepaald op prijs.

Waar ik wel op concurreer?

Dat ik de beste én meest complete cursus aanbied voor webwinkeliers in Nederland en België. Punt.
Over de schrijver
Leuk dat je er bent! Ik ben Astrid van der Made, de #1 e-commerce expert van Nederland en België en schrijver van Meer verdienen met je webshop. Mijn missie is: in 5 jaar 10.000 webwinkeliers helpen om hun webshopdoelen aan te tikken en liever nog voorbij te razen. Daarom geef ik online trainingen, 1-op-1-coaching en mail ik twee keer per week één gouden webwinkel-inzicht de wereld in.

Meer webwinkel tips

500+ webwinkel blogs in ons archief