Twitter: hoe zet je dat in voor je webwinkel?

Veel webwinkels gebruiken Twitter als een manier om hun producten te verkopen. Zomaar berichtjes plaatsen heeft echter weinig effect. Je zult een bepaalde strategie moeten gebruiken om potentiële klanten aan te trekken. Hoe zet je Twitter in voor je webwinkel? Dat lees je in dit artikel!

Tip 1 – Maak Twitter persoonlijk

Een goede social media strategie vergt tijd en nadenkwerk. Begin nooit zomaar met het plaatsen van een bericht! De meest succesvolle webwinkels weten precies wat ze wel of niet moeten doen op social media. Zo zijn hun Twitter accounts over het algemeen erg persoonlijk. Dit trekt namelijk meer bezoekers aan. Door een persoonlijk tintje aan te brengen krijgen bezoekers het idee dat je te vertrouwen bent. Zeg nu zelf: op een onpersoonlijk en saai Twitter account wil je toch niet lang blijven hangen?

Tip 2 – Bedenk interessante tweets die kort en bondig zijn

Op Twitter blijven de berichtjes elke minuut maar binnenstromen. Hoe zorg je ervoor dat juist jouw Tweet wordt opgepikt? Zorg voor een helder geschreven boodschap die het liefst ook nog opvallend is. Mensen willen een bijzonder berichtje graag delen (retweeten) en leveren er het liefst nog commentaar op ook. Zorg ervoor dat een Twitter berichtje nooit te lang is. Ook is het niet handig om teveel promotionele berichtjes te plaatsen. Dit werkt vaak averechts, omdat bezoekers het irritant gaan vinden.

Tip 3 – Stel de klant altijd centraal

Er is een basisregel waar webshops en bedrijven zich altijd aan houden op Twitter: de klant staat centraal. Denk na over de vraag ‘wat willen mijn volgers nu echt lezen?’.  Probeer daarnaast zoveel mogelijk contact te maken met je klanten. Stuur ze bijvoorbeeld een vraag waar ze op mogen reageren. Oftewel: hoe persoonlijker en klantgerichter je bent, hoe meer succes je boekt op Twitter.

 

7 hacks om direct meer te verdienen met je webwinkel
Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down