Meer is niet altijd beter

Afgelopen vaderdag zijn mijn kinderen eindelijk van hun geloof afgestapt.

Gelukkig.

Hun geloof was namelijk: hoe meer cadeaus, hoe beter.

En dat betekent dat mijn ex en ik op verjaardagen, feestdagen en vader- en moederdagen dus altijd 10 half ingekleurde kleurplaten kregen.

Wat moet je daar nou weer mee?

Meer is niet altijd beter.

En dat probeerde ik mijn kinderen dus ook al een tijdje uit te leggen:

Besteed al je aandacht en energie aan één cadeau en maak dat het állermooiste cadeau dat je kunt maken.

Afgelopen vaderdag hadden ze dat allebei gedaan.

Ik supertrots, vader superblij.

Want die kreeg niet de gebruikelijke half ingekleurde kleurplaten en met glitter bestrooide vouwblaadjes. Nee, die kreeg ineens een kunstig beplakte Pringles-bus met daarin een vier-op-een-rij-spel: wie het eerste papa heeft, die heeft gewonnen. En van de oudste kreeg hij een ganzenbord-spel, met als thema 'papa'.

Wat een feest.

Natuurlijk hebben we de kinderen overladen met complimenten.

Het lijkt zo'n simpele les om te leren: less is more.

Maar in de praktijk zien we 'm vaak over het hoofd. Vooral als onze business groter groeit. Dan denken we toch dat groter betekent meer, ingewikkelder, uitbreiden. Terwijl groter soms ook juist betekent: terug naar de kern, uitkleden, specialiseren.

In ons Next Level traject komt dat dan ook uitgebreid aan bod. Next Level is ons 1-op-1 traject voor webwinkeliers die hun bed niet uitkomen voor half ingekleurde kleurplaten, alleen genoegen nemen met het beste van het beste voor hun klanten én met het beste van het beste in hun eigen resultaten.

Je klanten hebben niet altijd méér nodig. Ze willen dat je elke keer béter wordt.

En dat wil ik ook.

Over de schrijver
Leuk dat je er bent! Ik ben Astrid van der Made, de #1 e-commerce expert van Nederland en België en schrijver van Meer verdienen met je webshop. Mijn missie is: in 5 jaar 10.000 webwinkeliers helpen om hun webshopdoelen aan te tikken en liever nog voorbij te razen. Daarom geef ik online trainingen, 1-op-1-coaching en mail ik twee keer per week één gouden webwinkel-inzicht de wereld in.

Meer webwinkel tips

500+ webwinkel blogs in ons archief