Zo krijg je meer kopende klanten in je webshop

Veel webwinkeliers – jij misschien ook wel – zijn continue bezig met het verhogen van de bezoekersaantallen. Want meer bezoekers betekent doorgaans ook meer kopende klanten in je webshop. Toch is er nog iets heel belangrijks dat je niet mag vergeten als je meer wilt verdienen met je webwinkel. Want bezoekers zijn leuk, maar het wordt nog veel leuker als velen van hen ook daadwerkelijk een bestelling plaatsen.

Stel je conversie is 1% en je krijgt maandelijks 1000 bezoekers in je webwinkel. Dan heb je dus elke maand 10 bestellingen. Als je elke maand 1000 éxtra bezoekers weet te krijgen, heb je 20 bestellingen per maand. Een eenvoudige rekensom. Had je zelf waarschijnlijk ook kunnen bedenken.

Maar stel nou dat je de conversie – het aantal bezoekers dat een aankoop doet – weet te verhogen van 1% naar 2%. Dan heb je elke maand niet 20, maar 40 bestellingen. Reken maar uit: 2% van 2000 bezoekers = 40 kopende klanten per maand. Dat begint al ergens op te lijken natuurlijk.

Maar hoe zorg je voor meer kopende klanten in je webwinkel?

Allereerst door zoveel mogelijk drempels weg te halen. Denk aan afleiding op de transactiepagina’s, te hoge verzendkosten of te lange levertijd, maar ook onduidelijke productfoto’s en ontbrekende beschrijvingen vormen drempels, waardoor bezoekers in je webwinkel minder snel tot een aankoop over zullen gaan. Als je de conversie wilt optimaliseren, dan begin je met dit soort dingen.

Niet alleen deze drempels zorgen voor minder bestellingen. Veel mensen bezoeken een webwinkel ook om producten te vergelijken. Zij willen een bepaald product kopen, maar weten nog niet waar ze dat gaan doen. Of welke variant van het product het beste bij hun wensen past. Deze vergelijkende of twijfelende bezoekers moet je op een of andere manier zien te overtuigen. Niet alleen over dat jouw product echt is wat hij of zij nodig heeft, maar ook over dat ze het juist bij jou moeten kopen.

Wat goed werkt en bovendien erg leuk is, is het verrassen van je bezoeker

Bijvoorbeeld met een korting, gratis verzending, extra service of door een cadeautje weg te geven bij een bestelling. Hiermee kun je op een leuke, eenvoudige manier twijfelende bezoekers over de streep halen. En daarmee het aantal kopende klanten, dus de conversie, verhogen.

Een handige tool die je hierbij kunt gebruiken is die van Shopboost

De software van Shopboost is eenvoudig te integreren in vrijwel elke webwinkel. Je kunt het helemaal aanpassen op je eigen huisstijl en het werkt bovendien ook perfect op mobiele apparaten. Handig, want steeds meer consumenten doen hun online aankopen via een smartphone of tablet. Je kunt zelf aangeven welke verrassing je aan je klanten wilt geven en op welk moment je die wilt geven. Zo hoef je niet elke bezoeker een korting of gratis verzending te geven en gaat het niet ten koste van je marge.

Cadeautje!

Namens Shopboost mag ik 30 webwinkeliers blij maken met een maand het gratis Pro pakket t.w.v. 29,95! Hiermee kun je deze slimme tool gratis en vrijblijvend uitproberen. Je zit daarna nergens aan vast en je kunt dus zelf ervaren hoe dit je extra omzet gaat opleveren.

Vraag hier jouw gratis abonnement aan!

Gebruik de volgende kortingscode: ShopboostEnSucces. Je ontvangt direct de link in je mailbox om te starten.

Gebruik je Shopboost al, deel dan hieronder je ervaringen! Ik vind het leuk om te horen op welke manier jij je klanten verrast en hoe daarop gereageerd wordt.