Nieuwsbrieven zorgen voor herhalingsaankopen
Wist je dat het veel makkelijker en goedkoper is om bestaande klanten een herhalingsaankoop te laten doen? Daarnaast geven bestaande klanten gemiddeld 16 keer zoveel geld uit in een webwinkel, zo blijkt uit onderzoek. Deze consumenten kennen en vertrouwen je al, en ervaren minder drempels om te bestellen. Zonde om daar niks mee te doen toch? Met e-mailmarketing bereik je deze consumenten, herinner je hen aan jouw bedrijf, maak je hen enthousiast over je (nieuwe) producten en stimuleer je ze om een aankoop te doen. Laat die extra omzet maar komen!
Je brengt je webshop onder de aandacht bij je doelgroep
Er zijn natuurlijk allerlei manieren om dat te doen. Social media, adverteren, bloggen, Google marketing, het kan allemaal. E-mailmarketing mag zeker niet in dit rijtje ontbreken. Feit is dat online shoppers meerdere keren van je gehoord en gezien moeten hebben voordat ze serieus een aankoop overwegen. Door op veel verschillende manieren zichtbaar te zijn voor je doelgroep, zorg je ervoor dat zij jouw bedrijf onthouden en steeds warmer gemaakt worden om een aankoop te doen. Bovendien: als je de gemiddelde openrate van een nieuwsbrief (40%) vergelijkt met het gemiddelde bereik van een social media post (5%), is het een no-brainer om ook op e-mailmarketing in te zetten toch?
Nieuwsbrieven zorgen voor meer betrokkenheid bij je webwinkel
De kracht van een 'kleinere' onderneming? Dat is de gunfactor die je kunt opbouwen onder je doelgroep. Dat doe je door af en toe het gezicht achter je bedrijf te laten zien, door kijkjes achter de schermen te geven en door je marketing en communicatie persoonlijk te maken (denk aan het handgeschreven kaartje). En door e-mailmarketing natuurlijk! Als potentiële klanten regelmatig van je horen, en dan op zo'n manier dat het niet alleen een digitale reclamefolder is, zorgt dat voor meer betrokkenheid bij je bedrijf en een grotere gunfactor. Het resultaat? Meer bestellingen, meer omzet, meer winst.
Meer omzet terwijl jij tijd overhoudt
Geen zin of tijd om zelf je nieuwsbrieven te sturen? Ontbreekt het je aan inspiratie? Of vergeet je het elke keer, omdat je het al zo druk hebt? Geeft helemaal niks. Vanaf nu regelen wij dit voor je. Wij zorgen dat er op de afgesproken tijd een mooie nieuwsbrief verzonden wordt, zodat jij daar geen omkijken naar hebt. Maak jij je maar druk over het verwerken van al die bestellingen en focus houden op de groei van je webwinkel.