Top 10 best gelezen blogs van afgelopen halfjaar
arrow_drop_up arrow_drop_down
20 augustus 2019 

Top 10 best gelezen blogs van afgelopen halfjaar

Ik vind het leuk om af en toe uitgebreid in Google Analytics rond te snuffelen en om te kijken welke blogs nou eigenlijk goed gelezen worden en welke minder populair zijn. Ik maak hieronder een overzicht van de best gelezen blogs van afgelopen half jaar. In deze top 10 drie nieuwkomers, twee extra lange artikelen en zelfs een artikel uit 2015 dat nog niet eerder in de top 10 stond. Zo zie je maar dat content die je online plaatst lang meegaat en jaren later nog veel bezoekers kan opleveren.

10. De perfecte productbeschrijving

Leuk, we beginnen deze top 10 met een nieuwkomer. Echt nieuw is hij niet, want ik heb dit blog al in 2015 geschreven, maar afgelopen half jaar is hij dus in eens veel vaker gelezen. De productpagina’s in een webshop zijn vaak de plek waar een bezoeker beslist om een product te kopen of niet. De teksten op deze pagina’s hebben dan ook direct invloed op het conversiepercentage van je webwinkel. Helaas besteden veel webwinkeliers hier nog te weinig aandacht aan. In dit artikel lees je hoe je de perfecte teksten voor de productpagina’s in je webwinkel schrijft. > Lees blog

De perfecte productbeschrijving

9.  5 redenen waarom jouw webwinkel niet succesvol is

Nog een nieuw artikel in de halfjaarlijkse top 10! Vorig jaar werden er bijna 10.000 webwinkels opgericht. In datzelfde jaar stopten 6.300 webwinkeliers. Ik schrok toen ik deze cijfers zag. Duizenden webwinkeliers stoppen omdat ze hun bedrijf niet winstgevend krijgen. Omdat ze niet genoeg inkomen uit hun webshop halen om lekker van te kunnen leven. Of om af en toe van op vakantie te kunnen. Of een webwinkel wel of geen succes wordt, heeft vaak te maken met een aantal vaste factoren. In dit artikel ontdek je vijf redenen waarom jouw webwinkel niet succesvol is. > Lees blog

5 redenen waarom jouw webwinkel niet succesvol is

8. De zin en onzin van webwinkel keurmerken

Dit artikel blijft een topper. Ik heb het een aantal jaar geleden al geschreven en het staat elk jaar weer opnieuw in de top 10 van best gelezen blogs op deze site. Met de groei van het aantal online winkels groeit ook het aantal webwinkel keurmerken. Heeft het echt zin om je als aan te sluiten bij een keurmerk? Hoe weet je voor welk keurmerk je moet kiezen en krijg je wel waar voor je geld? Zomaar een aantal vragen die bij je op kunnen komen als je over dit onderwerp nadenkt. In dit artikel probeer ik ze te beantwoorden. > Lees blog

De zin en onzin van webwinkel keurmerken

7. Marketing voor jouw webshop – de beste methoden op een rij

En alweer een nieuw artikel in de top 10! Marketing is iets dat door menig webwinkelier onderschat wordt. Het is niet iets dat je eenmalig doet en waar je vervolgens niet meer naar om hoeft te kijken. Je moet er continue mee bezig zijn, wil je de beste resultaten behalen. Bovendien is marketing een vak dat aan verandering onderhevig is. Tijden en mensen veranderen en hoe je deze mensen benadert verandert dus ook. Een logische plek om je webwinkel te promoten is natuurlijk online. Maar vergeet ook de offline promotie van je webwinkel niet. Ook hier zijn een aantal mooie kansen voor jou als online ondernemer. In dit extra lange blog vertel ik over de beste marketing methoden voor een webshop. > Lees blog

Marketing voor jouw webshop - de beste methoden op een rij

6. Top 10 plugins voor je WordPress webshop

Op nummer 6 in deze top 10 een ander top 10 artikel. Toen ik met mijn (inmiddels verkochte) webwinkel de overstap maakte van kant-en-klare webwinkelsoftware naar een webshop in WordPress, schreef ik een artikel met mijn 10 favoriete WordPress plugins. Daarbij zijn zowel gratis plugins als betaalde. > Lees blog

Top 10 plugins voor je WordPress webshop

5. Stappenplan succesvolle webwinkel

Oke, dit is eigenlijk geen blog, maar wel een pagina op mijn website die afgelopen half jaar ontzettend veel bekeken is. Op deze pagina kun je namelijk mijn e-book aanvragen, met daarin een stappenplan voor een succesvolle webwinkel. Afgelopen half jaar deden meer dan 2000 mensen dat! > Bekijk pagina

Stappenplan succesvolle webwinkel

4. Dropshipping, hoe werkt dat?

Ook dit artikel heeft al eerder in de top 10 gestaan. Blijkbaar zijn er nog altijd veel mensen die met dropshipping aan de slag willen. Dropshipping is een logistieke oplossing voor webwinkels. In plaats van zelf een voorraad te houden, doet een ander (meestal de fabrikant of leverancier) dit voor je. Zodra je een product verkoopt stuur je de order door naar de dropshipleverancier. Deze zorgt ervoor dat het pakketje naar je klant verzonden wordt. Hiermee houd je het complete logistieke proces dus buiten de deur. > Lees blog

Dropshipping, hoe werkt dat

3. 35 tips voor meer bezoekers in je webwinkel

Dit blog heb ik een jaar geleden geschreven en heeft sindsdien elke keer in de top 10 gestaan. Vorige keer nog op plek 8 en nu op 3. Het ‘geheim’ van dit artikel is dat het zo lang is. Google houdt van lange artikelen en plaatste deze al snel hoog in de zoekresultaten. Zonder bezoekers in je webwinkel geen klanten. Dat is een open deur natuurlijk. Maar, voldoende kwalitatieve bezoekers naar je webshop trekken kan nog best een uitdaging zijn. Daarom geef ik je in dit artikel 35 tips om meer bezoekers naar je webwinkel te trekken. Doe er je voordeel mee! > Lees blog

35 tips voor meer bezoekers in je webwinkel

2. Wat zijn de kosten van een webshop?

Op de tweede plaats het blog over wat het nou kost om een webshop te runnen. Een vraag die vooral speelt bij mensen die net gestart zijn of die overwegen om een webshop te starten. Net als elk ander bedrijf brengt het runnen van een webshop kosten met zich mee. Behoorlijke kosten soms. In dit artikel heb ik een overzicht gemaakt van de kosten van een webshop. Hiermee kun je rekening houden als je een webwinkel opstart of overneemt, maar dit overzicht kan ook handig zijn als je al een tijdje bezig bent en wilt groeien. > Lees blog

Wat zijn de kosten van een webshop

1. Je eigen webshop starten, wat komt er bij kijken?

Op de eerste plaats het blog over wat er komt kijken bij het starten van een webshop. Het was me al opgevallen dat de blogs en e-books over het starten van een webwinkel steeds vaker gelezen werden. Vandaar natuurlijk ook dat ik een nieuwe cursus ontwikkeld heb speciaal voor starters. Voor velen is het een droom: een eigen webwinkel beginnen, lekker vanuit huis werken, flexibele werktijden, eigen baas zijn en ondertussen lekker verdienen. Een webshop starten is helemaal niet zo moeilijk. Maar wil je er een goed inkomen uit halen dan zal je flink aan de bak moeten. Overweeg je om een webwinkel te beginnen? Lees dan hier wat er allemaal bij komt kijken en waar je aan moet denken. > Lees blog

 

Over de schrijver
Ik ben Astrid van Kollenburg, oprichter van Succes met je Webshop en auteur van het boek 'Meer verdienen met je webshop'. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen