Waarom de kleur van Facebook blauw is

Wist je dat Mark Zuckerberg, oprichter van Facebook, kleurenblind is?

Dat is dan ook de reden dat de kleur van het platform blauw is: het is één van de weinige tinten waar de steenrijke tech-ondernemer geen moeite mee heeft. 

En over random Facebook-weetjes gesproken. Wist je dat… 

… in 66% van de echtscheidingen waarin één van de partners vreemdgaat Facebook-gegevens gebruikt worden om dit te bewijzen? 

…het hoofd van programmeur Christopher Putnam verschijnt in een Facebook-bericht als je :putnam: in tikt? 

…je serieus verslaafd kunt zijn aan Facebook? Amerikaanse psychologen noemen dit het Facebook Addiction Syndrome. Symptomen: thuisblijven voor Facebook, high worden van meldingen en berichtjes en afkickverschijnselen als je geen toegang krijgt. 

Nou heb je er natuurlijk precies niks aan om dit allemaal te weten. Daarom gaf marketingexpert Tim Bronmeijer afgelopen week in de Webwinkel Community een masterclass waarin hij de must-knows deelde voor iedere webwinkelier die Facebook wil gebruiken om meer klanten te winnen. 

Heb jij deze Tweede Paasdag nou niet bijzonder veel leuks of nuttigs te doen?

De masterclass van Tim is tot en met 13 mei terug te kijken in de community.

Ben je nog geen lid? Voor €25 krijg je een maand lang onbeperkt toegang tot alle content en alle groepen waarin je contact legt met andere webwinkeliers.

Over de schrijver
Leuk dat je er bent! Ik ben Astrid van der Made, de #1 e-commerce expert van Nederland en België en schrijver van Meer verdienen met je webshop. Mijn missie is: in 5 jaar 10.000 webwinkeliers helpen om hun webshopdoelen aan te tikken en liever nog voorbij te razen. Daarom geef ik online trainingen, 1-op-1-coaching en mail ik twee keer per week één gouden webwinkel-inzicht de wereld in.

Meer webwinkel tips

500+ webwinkel blogs in ons archief