WebwinkelKeur schudt reviewlandschap op met Google Seller Rating
arrow_drop_up arrow_drop_down
21 januari 2019 

WebwinkelKeur schudt reviewlandschap op met Google Seller Rating

Het webwinkelkeurmerk WebwinkelKeur biedt een nieuwe mogelijkheid aan voor haar leden: de Google Seller Rating. In de volksmond beter bekend als de sterren in Google Ads en Google Shopping. Hiermee is WebwinkelKeur de derde Nederlandse partij die deze optie aan webwinkeliers aanbiedt.

Momenteel bieden slechts twee andere Nederlandse partijen deze sterren aan. Wereldwijd zijn dat er slechts 30. De prijzen van de internationale partijen beginnen boven de 100 euro per maand. Met een bescheiden bijdrage van 19,95 per maand voor deze sterren, opereert WebwinkelKeur in een heel ander segment. Hiermee worden de felbegeerde Google Sterren ook bereikbaar voor de kleinere webwinkelier. WebwinkelKeur geeft aan dat deze meerkosten nodig zijn om kostendekkend te zijn, op de betaalde uitbreiding wordt voorlopig geen winst gemaakt.

Daan Vaneker, directeur van Stichting WebwinkelKeur: “Met introductie van de Google Seller Rating aan onze leden, gaat een lang gekoesterde wens in vervulling. Leden konden bij ons al terecht voor sterren in de onbetaalde zoekresultaten, daar komen nu de sterren in de betaalde zoekresultaten bij. Met 1.000 uitnodigingen in ons PLUS-pakket denken we daarmee een heel competitief aanbod te doen wat het review landschap op kan schudden.”

WebwinkelKeur schudt reviewlandschap op met Google Seller Rating

Over WebwinkelKeur

WebwinkelKeur biedt een compleet keurmerk en klantbeoordelingssysteem aan voor webwinkels. Met meer dan 5.800 aangesloten webwinkels is WebwinkelKeur momenteel het grootste keurmerk van Nederland. Door vraag vanuit hun ledenbestand naar de Google Seller Rating, zijn zij aan de slag gegaan om dit te kunnen realiseren. Dankzij hun nieuwe partnership met Verified Reviews kunnen zij nu de Google Seller Rating aanbieden aan hun leden.

Achtergrondinformatie: Verschil Google rich snippets en Seller Rating

Google heeft twee verschillende soorten sterren binnen de zoekresultaten: Google Seller Rating en de rich snippets. De sterren van Google Seller Rating zijn de sterren die zichtbaar zijn in de betaalde zoekresultaten van Google. Dit houdt in dat ze kunnen verschijnen in je Google Ads of Google Shopping. Deze sterren zijn daarom niet geheel kosteloos. De rich snippets van Google zijn de sterren die zichtbaar zijn in de organische zoekresultaten van Google. Deze zijn in tegenstelling tot die van Google Seller Rating wél gratis. WebwinkelKeur biedt beide mogelijkheden aan voor haar leden.

Voordelen Google Seller Rating

De sterren van je klantbeoordelingen worden getoond bij je Google Ads en in Google Shopping. Volgens Google zelf geeft het gebruik van deze sterren de volgende voordelen met zich mee:

  • Verhoging van de traffic naar je webwinkel
  • Verhoging van 17% van de click-trough-rate (CTR)
  • Verbetering van de quality scores (QS)
  • Verlaging van de cost-per-clicks (CPC)
Over de schrijver
Ik ben Astrid van Kollenburg. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen