Achter de schermen: Nagelstore
Interviews
Astrid van der Made
Interviews
1 min

Achter de schermen: Nagelstore

1 min

Janneke heeft haar eigen stylingstudio. Maar hoe kon ze hier nu meer uithalen? Zeker in tijden van lockdown en verplichte sluiting van haar studio. Na de eerste lockdown begon het echt te kriebelen en heeft Janneke de stoute schoenen aangetrokken. Op 16 december 2020 is haar webwinkel ‘Nagelstore’ online gegaan. We vragen Janneke hoe het leven als webwinkelier eruit ziet.

20 jaar ervaring

“Ik heb ruim 20 jaar ervaring en veel product kennis. Ik onderscheid mezelf door topmerken zoals OPI en Milu te verkopen. Ik maak van elke bestelling een leuk pakketje en doe er enkele samples bij zodat klanten kennis kunnen maken met verschillende producten. Een echt cadeautje!”

Janneke trekt vooral bezoekers via haar Instagram account. Ook verstuurt ze actief een nieuwsbrief. “Op bestellingen wachten is het minst leuk aan het runnen van een webwinkel. Het allerleukste is natuurlijk een bestelling binnen krijgen en deze leuk gaan verpakken.”

Het leven van een webwinkelier

Dat je een webwinkel er niet ‘even bij doet’ daar weet Janneke alles van. “Elke week ben ik zeker 4 avonden bezig met de webshop. Van SEO tot marketing. Als onze zoons naar school zijn dan begin ik eerst met studeren. Daarna ga ik bestellingen inpakken en duik ik in de Webwinkel Succes Academie. Time management blijft lastig, soms voel ik me net een slang om alle werkzaamheden gedaan te krijgen. Ik probeer vaste dagen en momenten te plannen om aan de webshop te werken.”

Janneke maakt gebruikt van de webwinkelsoftware Mijnwebwinkel.nl. Dit was een bekend systeem voor haar. Meer orders binnen halen en nog een webshop openen zijn de toekomstplannen.

Wat is de belangrijkste tip die je gekregen hebt?

“Sta achter je assortiment. Bied niet te veel van iets heel anders aan.”

start-je-eigen-webshop-succes-met-je-webshop

Categorieën