arrow_drop_up arrow_drop_down
in Mindset

Concurrenten sluiten hun deuren

We leven in een gekke wereld tegenwoordig. Waar de straten leeg zijn en iedereen zo veel mogelijk thuis zit. Ik had niet kunnen bedenken dat we dit ooit zouden meemaken. Maar toch is het zo. We zitten er met zijn allen in en moeten er dus met zijn allen het beste van maken.

Om me heen zie ik veel paniek, stress en onzekerheid. Al wekenlang. Ondernemers moeten hun zaak tijdelijk sluiten en storten zich nu massaal op hun online kanalen. Want dat gaat gewoon door gelukkig. Ouders moeten hun kinderen thuis lesgeven, tussen het werk door. En sociale contacten zijn alleen nog online. Voor mij als introvert is dat op zich niet zo’n probleem, ik kan echt van die rust genieten en vind het heerlijk dat er nu minder verplichtingen zijn. Maar ik realiseer me dat dat voor veel mensen anders voelt.

Voor webwinkeliers zijn het drukke tijden. Tenminste, voor de webwinkeliers die de kansen weten te pakken die er nu zijn. Want ze zijn er in overvloed. Je struikelt er nog net niet over.

Nu we noodgedwongen thuis zitten met zijn allen, alle horeca gesloten is en ook steeds meer fysieke winkels gesloten zijn, vervelen we ons. We willen het thuis gezellig maken en zoeken manieren om de dagen door te komen. Dus wat doen we?

Juist. Online shoppen.

Bij sommige webwinkels is de voorraad nauwelijks aan te slepen en is het alle hens aan dek om de orders ingepakt en verzonden te krijgen. Steeds meer webwinkels moeten een melding op de site zetten dat het een paar dagen langer duurt voordat de bestellingen geleverd worden. Ze kunnen het nauwelijks aan. Vooral bij de e-commerce giganten zie ik dit.

Maar wat ik me serieus afvraag… waar zijn al die geweldige, superleuke, originele én authentieke kleinere webwinkels nu? Dit is jouw kans om je plek te claimen in de markt! Om op te vallen en consumenten naar je toe te trekken. Die zitten de hele dag een beetje te Facebooken en te Instagrammen om de tijd door te komen. Ze zijn op zoek naar manieren om de kinderen en zichzelf bezig te houden en zoeken naar inspiratie om hun woning en kledingkast nieuw leven in te blazen.

De concurrentie van stenen winkels is grotendeels weggevallen. Besef je wel wat een kans dit voor jou is? Hoe groot het drama voor de winkeliers ook is natuurlijk, dat realiseer ik me ook absoluut. Meer dan ooit zijn consumenten gericht op online. Nooit was er een betere kans om jouw webwinkel een enorme boost te geven.

Binnenkort geef ik weer een webinar, waarin ik 5 hacks deel voor meer omzet in je webwinkel. Wil je nu doorpakken? Wil je structureel je omzet vergroten zodat jij wél sterker uit deze crisis komt en een goed salaris kunt verdienen? Meld je dan direct aan!

Klik hier voor info en om je direct aan te melden.

Over de schrijver
Ik ben Astrid van der Made, #1 e-commerce expert voor ambitieuze webwinkeliers en auteur van het boek 'Meer verdienen met je webshop'. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen