Laat jezelf zien met een goede Over Ons pagina in je webwinkel

Laat jezelf zien met een goede Over Ons pagina in je webwinkel

Veel klanten willen weten wie er achter een webwinkel zit. Vaak wordt deze pagina bezocht om te beoordelen of een webwinkel wel te vertrouwen is. Daarom is een goed verhaal op de Over Ons pagina ontzettend belangrijk. Maar helaas is het ook iets waar veel webwinkeliers weinig aandacht aan besteden. Zonde!

Een goed verhaal op de Over Ons pagina heeft namelijk de volgende voordelen:

  • Het geeft je webwinkel een gezicht. Je creëert een zogenaamde gunfactor.
  • Het vergroot het vertrouwen van online shoppers in jouw webwinkel.
  • Je webwinkel wordt toegankelijker. De drempel om contact op te nemen is lager.
  • Het haalt twijfelaars over de streep.

In dit artikel geef ik je tips om zelf een goede Over Ons pagina te schrijven.

Presenteer jezelf

De Over Ons pagina is de perfecte plek om jezelf te presenteren. Vertel daarom iets over jezelf. Wie ben je en wat is je passie? Noem gerust je naam en vertel kort iets over je hobby’s, dit maakt je webwinkel meteen een stukje persoonlijker. Plaats ook een foto van jezelf. Geen vakantiefoto uiteraard, maar een professionele foto waar je goed op staat, zonder storende achtergrond of eraf geknipte vrienden. Op deze pagina kun je het gezicht achter de webwinkel laten zien. Maak daar gebruik van! Schrijf geen saaie standaard tekst, maar maak er echt iets persoonlijks van. Breng jouw enthousiasme over op de bezoeker en zorg dat deze jou een beetje leert kennen.

Vertel over je webwinkel

Vermeld op de Over Ons pagina waar je webwinkel gevestigd is. Natuurlijk staat deze informatie ook op de contactpagina, maar het kan geen kwaad het hier nog eens te noemen. Vertel daarnaast over waarom je je webwinkel begonnen bent en wanneer is deze opgericht. Ben je pas net begonnen, dan kun je overwegen om de startdatum nog even achterwege te laten. Je wil natuurlijk niet de indruk wekken dat je pas net komt kijken. Vertel daarnaast iets over het assortiment en je doelgroep.

Wat maakt jouw webwinkel bijzonder?

Waarmee onderscheid jij je van de concurrent en waarom moet de bezoeker juist voor jouw webwinkel kiezen? Ook voor deze informatie is de Over Ons pagina de uitgelezen plek. Hiermee kun je twijfelaars over de streep trekken. Als je bepaalde keurmerken of certificaten hebt, is deze pagina een ideale plek om deze te laten zien.

Ik of Wij?

Over het gebruik van ‘ik’ of ‘wij’ in je webwinkel valt te twisten. Lees daarover ook mijn eerdere blog. Run je de webwinkel met meerdere personen dan spreekt het voor zich dat je ‘wij’ gebruikt. Maar run je je webwinkel in je eentje, dan moet je kiezen. Kies voor de vorm die bij jou en je webwinkel past. Verkoop je handgemaakte sieraden, dan zal niemand het raar vinden dat je de webwinkel in je eentje runt. Verkoop je luxe producten, dan kan de ‘wij’-vorm een betrouwbaardere uitstraling geven.

Geef alleen informatie die de betrouwbaarheid verhoogt

Schrijf de tekst op de Over Ons pagina kort en bondig. Gebruik duidelijke taal en maak er geen wollig verhaal van. Het doel van deze pagina is het vergroten van de betrouwbaarheid. Geef dus alleen informatie die daaraan bijdraagt.

Hoe zit het met jouw ‘Over Ons’ pagina? Voldoet die (nog) of kan hij wel een opfrisser gebruiken? Plaats hieronder de link naar je pagina.

 

7 hacks om direct meer te verdienen met je webwinkel

Over de schrijver
Leuk dat je er bent! Ik ben Astrid van der Made, de #1 e-commerce expert van Nederland en België en schrijver van Meer verdienen met je webshop. Mijn missie is: in 5 jaar 10.000 webwinkeliers helpen om hun webshopdoelen aan te tikken en liever nog voorbij te razen. Daarom geef ik online trainingen, 1-op-1-coaching en mail ik twee keer per week één gouden webwinkel-inzicht de wereld in.