Terugblik op 2017 en vooruit kijken naar 2018

Het jaar is bijna voorbij. Tijd om terug te kijken én om alvast vooruit te kijken dus! Ik ben super blij en trots dat ik afgelopen jaar weer vele webwinkeliers heb mogen helpen met het laten groeien van hun bedrijf. Zowel via mijn (online) cursussen als via de challenges die ik organiseerde en de blogs die ik schreef. Mede door deze blogs is dit jaar het aantal bezoekers op de website verdubbeld t.o.v. 2016.

Lees hier de top 10 populairste blogs van 2017

  1. Dropshipping, hoe werkt dat?
  2. Wat zijn de kosten van een webshop?
  3. SEO stappenplan voor meer verkeer naar je webwinkel
  4. De zin en onzin van webwinkel keurmerken
  5. Een pop-up shop openen, hoe werkt dat?
  6. Wederverkoop van jouw producten, wat zijn de mogelijkheden?
  7. Waarom je meer verkoopt als je de Know Like Trust strategie toepast
  8. De voor- en nadelen van affiliate marketing
  9. Heading tags in SEO teksten, hoe gebruik je ze?
  10. De 10 meest gemaakte fouten door webwinkeliers

Ook lanceerde ik afgelopen jaar een online community voor webwinkeliers. Waar je niet alleen heel veel informatie vinden over het runnen (en laten groeien) van een webshop, maar waar je ook kunt sparren en vragen stellen aan collega’s en diverse experts.

Dit wil ik in 2018 bereiken

Mijn doel voor 2018 is vooral om de community van Succes met je Webshop verder te verbeteren, uit te breiden en te laten groeien. Daarnaast leg ik nu de laatste hand aan twee nieuwe cursussen die ik in het nieuwe jaar ga lanceren. Ook wil ik met meer focus werken en niet meer zoveel dingen tegelijk doen. Dat is een lastige voor mij omdat ik vaak overloop van ideeën en daar dan meteen mee aan de slag wil gaan 😉

Ondertussen ben ik ook druk met de organisatie van het Boost je Webshop Live Event, dat plaatsvindt op 10 maart 2018. Een inspirerende live dag, speciaal voor webwinkeliers die hun bedrijf een boost willen geven. Het belooft een super leerzame, gezellige, inspirerende en motiverende dag te worden. En wat voor mij persoonlijk heel bijzonder is: een lang gekoesterde droom gaat die dag in vervulling. We lanceren dan namelijk BOOST magazine. Een vakblad voor ambitieuze webwinkeliers dat vol staat met informatieve artikelen, inspiratie, interviews met succesvolle webwinkeliers en leuke columns.

In de herkansing

Een van de doelen die ik dit jaar niet bereikt heb is dat ik begin 2017 schreef dat ik meer webinars wilde geven. Op een of andere manier vind ik dat enorm spannend, maar desondanks heb ik het wel weer als doel voor 2018 gesteld. En nu wil ik dit doel ook echt gaan bereiken en deze angst gaan overwinnen!

Heb jij je doelen voor 2018 al bepaald? December is de perfecte maand om terug te kijken op het afgelopen jaar en vooruit te kijken naar het nieuwe jaar. Dus.. pak je glazen bol (of gewoon pen en papier) en visualiseer hoe jij er volgend jaar rond deze tijd bij zit. Ik vind het leuk als je jouw plannen voor 2018 hieronder deelt!