WebwinkelKeur maakt betrouwbaarheid webwinkel inzichtelijker
arrow_drop_up arrow_drop_down
25 oktober 2019 

WebwinkelKeur maakt betrouwbaarheid webwinkel inzichtelijker

Consumenten worden zich steeds meer bewust van de aanwezigheid van malafide webshops. En dus gaan ze actief op zoek naar informatie over de betrouwbaarheid van een webwinkel, voordat ze een aankoop doen. Vaak wordt er gezocht naar reviews, aanwezigheid van keurmerken en KvK-inschrijvingen. WebwinkelKeur introduceert nu één profielpagina waarop al deze informatie getoond wordt. Op deze manier is alle informatie rondom de betrouwbaarheid van een webshop in één keer te zien voor de consument.

Traditioneel is een webwinkelkeurmerk een aan-uitsysteem. Je hebt het wel of je hebt het niet. De praktijk is vaak weerbarstiger; vertrouwen kun je schalen en informatie over betrouwbaarheid is verspreid over het internet te vinden. Lidmaatschap van keurmerken, reviewbronnen, KvK, over ons pagina’s en ga zo maar door. Al deze bronnen worden nu door WebwinkelKeur gecombineerd in een nieuwe ledenpagina waar verschillende badges zijn te verdienen.

Badges verdienen

De badges zijn te verdienen in drie gradaties: geen, basis en super. Momenteel kunnen leden de volgende badges verdienen: De Review badge, De Identiteit badge, De Support badge, De Juridische badge en De Veilig browsen badge. Om bijvoorbeeld de ‘super Identiteit badge’ te verdienen dient de webwinkelier jaarlijks zijn gegevens te verifiëren. Consumenten kunnen op de profielpagina van de desbetreffende webshop zien welk niveau zij per badge hebben bereikt. In de toekomst zullen er meer badges volgen. Webwinkeliers kunnen zich hiermee extra onderscheiden van de concurrent.

Webwinkel keurmerk

WebwinkelKeur is een keurmerk dat is opgericht voor het mkb. Een doelgroep die het online steeds zwaarder heeft tussen de grote concurrenten als Bol & CoolBlue. Met de nieuwe ontwikkelingen geeft WebwinkelKeur deze online ondernemer een kans zichzelf nog beter te profileren en onderscheiden. Hiermee zet WebwinkelKeur een grote stap richting een open platform. Waar zowel de consument als de ondernemer baat bij heeft door informatie over een webshop eenvoudig en toegankelijk te maken.

Is jouw webwinkel aangesloten bij een keurmerk? Waarom wel of niet? Laat het hieronder in de reacties weten! Meer over het nut van keurmerken voor je webshop lees je in dit artikel.

Over de schrijver
Ik ben Astrid van Kollenburg, oprichter van Succes met je Webshop en auteur van het boek 'Meer verdienen met je webshop'. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen