Dit zijn mijn zwakke plekken

Weet jij wat jouw zwakke plekken als ondernemer zijn?

Er zijn een hele hoop factoren die meespelen bij het behalen van successen met je onderneming. Een aantal daarvan hebben betrekking op je onderneming, maar verreweg de meeste daarvan hebben betrekking op jou.

Mijn zwakke plekken zijn:

  • Ik ben beter in dingen bedenken dan in dingen afmaken. Doe ik dingen langer? Dan raak ik verveeld.
  • Ik ben niet graag zichtbaar. 
  • Ik heb weinig geduld. Als ik iets bedacht heb, wil ik het meteen doen. Terwijl het soms echt beter is om iets even een nachtje weg te leggen.
Voorheen zou ik dat nooit zo hebben durven opschrijven. Maar nu vind ik dat geen enkel probleem meer. Het verschil is dat mijn zwakke plekken vroeger de regie hadden. Tegenwoordig heb ik de regie over mijn zwakke plekken.

Doordat ik weet wat ze zijn, kan ik eraan werken. Dat komt mijn persoonlijke ontwikkeling én het succes van mijn business ten goede. Want die trekken natuurlijk volledig samen op.

Ik heb mezelf getraind om dingen af te maken. Steekt verveling de kop op? Dan zoek ik een nieuwe uitdaging in wat ik al aan het doen ben in plaats van lekker makkelijk aan iets nieuws te beginnen.

Mijn moeizame relatie met zichtbaar zijn ruim ik stap voor stap op door de zichtbaarheid juist op te zoeken.

Blijft eigenlijk alleen dat ongeduld over. En eerlijk is eerlijk: daar zit nog weinig schot in de zaak. Gelukkig heb ik tegenwoordig teamleden die mij waar nodig afremmen. En die heb ik natuurlijk wel zelf uitgezocht en aangenomen.

Wil jij ook meer inzicht in wat jouw ontwikkelpunten zijn als ondernemer? Wij hebben een digitale tool gemaakt waarmee je op basis van een paar simpele vragen binnen vijf minuten in kaart brengt waar jouw grootste groeikansen liggen.

Ja, je leest het goed: groeikansen. Want vaak vallen onze zwakke plekken naadloos samen met onbenutte kansen op succes.

Doe er je voordeel mee en voor nu: fijne Koningsdag! 
Over de schrijver
Leuk dat je er bent! Ik ben Astrid van der Made, de #1 e-commerce expert van Nederland en België en schrijver van Meer verdienen met je webshop. Mijn missie is: in 5 jaar 10.000 webwinkeliers helpen om hun webshopdoelen aan te tikken en liever nog voorbij te razen. Daarom geef ik online trainingen, 1-op-1-coaching en mail ik twee keer per week één gouden webwinkel-inzicht de wereld in.

Meer webwinkel tips

500+ webwinkel blogs in ons archief