Het geheim van een marketingstrategie die klanten oplevert
arrow_drop_up arrow_drop_down
8 maart 2019 

Het geheim van een marketingstrategie die klanten oplevert

Omdat ik bezig ben met het schrijven van een boek over hoe je je webwinkel succesvol maakt, heb ik afgelopen weken via diverse kanalen aan mijn klanten en doelgroep gevraagd waar zij tegenaan lopen bij het runnen van hun webwinkel.

Met stip op 1 staat ‘hoe zorg ik ervoor dat bezoekers iets kopen?’. Op de voet gevolgd door ‘hoe trek ik meer bezoekers?’.

Deze antwoorden komen natuurlijk niet geheel onverwacht. Zonder bezoekers en zonder klanten in je webwinkel kun je beter een andere baan zoeken en zal je nooit succesvol worden.

Toen ik eens wat verder ging zoeken werd ik enorm verrast. Geschokt zelfs.

Blijkt dus dat veel van de mensen die aangeven dat ze te weinig bezoekers trekken, nauwelijks iets aan marketing doen.

Wat?!

Dacht je dat bezoekers als vanzelf naar jouw webwinkel komen?

Toen ik 10 jaar geleden mijn eerste website lanceerde ging dat een heel stuk makkelijker.

Zonder zoekmachine optimalisatie werd ik gewoon gevonden via Google. Zonder al te veel marketing trok ik toch bezoekers.

Maar tijden veranderen.

Volgens Google zijn er op dit moment in totaal 20 miljard websites online, die samen 130 biljoen pagina’s hebben. Wereldwijd. In alleen Nederland zijn dat 1,6 miljard webpagina’s.

Zonder marketing is het onmogelijk om daartussen op te vallen. Om überhaupt gevonden te worden door jouw potentiële klanten.

Maar hoe doe je dan marketing?

De meeste webwinkeliers zijn wel actief op social media. En blokkeren vervolgens omdat ze na 20 berichten echt niet meer weten wat ze nu weer moeten posten.

Zal ik je vertellen wat het geheim is van een goede, stabiele marketingstrategie die je bezoekers én klanten oplevert? Die je slechts 2 uur per week kost en geen enorm budget vraagt?

Ga bloggen.

Bloggen voor je webwinkel is de basis van je hele marketing strategie. Schrijf artikelen over onderwerpen die je doelgroep bezig houden. Optimaliseer ze voor zoekmachines en je trekt er bezoekers mee uit Google. Plaats ze op social media zodat je niet telkens iets nieuws hoeft te bedenken om te posten. Uit 1 blog kun je makkelijk 5 verschillende social media berichten halen.

Verstuur je blog ook elke week als nieuwsbrief naar je lezers. Niet iedereen volgt jou op social media of vindt jouw website via Google. Met een nieuwsbrief heb je een derde kanaal om deze potentiële klant te bereiken.

Het mooie is dat het weinig tijd kost en iedereen het kan inzetten. Ja, ook jij! En je kunt er vandaag nog mee starten.

Wil je precies leren hoe je meer bezoekers trekt en meer verdient door te bloggen voor je webwinkel, wil je nooit meer zonder inspiratie voor onderwerpen zitten en leren hoe je jouw blogs optimaliseert voor Google? En ook niet onbelangrijk… hoe zorg je ervoor dat zoveel mogelijk mensen jouw blogs lezen én daarna een aankoop doen in je webwinkel? Dat en nog veel meer leer je in de online cursus Bloggen als omzetbooster. Normaal alleen te volgen voor onze premium en VIP leden, maar nu ook voor jou, mét een flinke korting.

Over de schrijver
Ik ben Astrid van Kollenburg. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen