Marketingtips voor Pasen

Bijna is het weer Pasen. De hoogste tijd om wat aan je marketing te gaan doen, als je daar nog niet mee bezig bent. Feestdagen, seizoenen en andere actualiteiten zijn namelijk perfect om met je marketing op in te haken. Zo komen jouw webwinkel en de producten regelmatig onder de aandacht bij je doelgroep. In dit artikel lees je last-minute marketingtips voor Pasen.

Als je op tijd bent kun je een persbericht versturen waarin je de leukste Paas-items uit jouw webwinkel in de spotlight zet. Of waarin je de nieuwe lente collectie onder de aandacht brengt. Doe dit wel ongeveer 3-4 maanden van tevoren, anders hebben de magazines hun planning al rond. Mik je op online publicaties, dan kun je je persbericht best wat later verzenden, websites en blogs werken vaak niet zover vooruit omdat zij ook graag inspelen op de actualiteit.

Ook kun je inspiratiepagina’s in je webwinkel maken, waarop je met een bepaald thema werkt. Thema Lente, Geel of Pasen bijvoorbeeld. Geef cadeautips, vertel wat dé musthaves van dit seizoen zijn en welke producten echt niet mogen ontbreken tijdens het paasontbijt. Bedenk wat bij jouw doelgroep en assortiment past. Wees creatief!

Nieuwsbrief in Paas-thema

Ook last-minute kun je nog van alles bedenken om je webwinkel onder de aandacht te brengen. Via e-mailmarketing bijvoorbeeld. Verstuur een nieuwsbrief die helemaal in het teken staat van Pasen, de lente of een ander passend thema. Zorg voor goede content, geef tips over activiteiten en uitjes, een paas-recept, tips om het interieur een snelle make-over te geven, om de tuin klaar te maken voor de lente, tip boeken of speelgoed voor kinderen dat binnen het thema past. Je kunt vast iets bedenken dat bij jouw webshop past.

Plaats mooie afbeeldingen of sfeerfoto’s van het thema in de nieuwsbrief en zorg ervoor dat productfoto’s een directe link naar de productpagina in je webshop bevatten. Geef de nieuwsbrief een titel die nieuwsgierig maakt en uitnodigt tot verder lezen. Succes verzekerd!

Heb jij een leuke actie bedacht voor komende lente? Deel jouw tips hieronder!

 

100 e-commerce tips voor een succesvolle webshop

Over de schrijver
Leuk dat je er bent! Ik ben Astrid van der Made, de #1 e-commerce expert van Nederland en België en schrijver van Meer verdienen met je webshop. Mijn missie is: in 5 jaar 10.000 webwinkeliers helpen om hun webshopdoelen aan te tikken en liever nog voorbij te razen. Daarom geef ik online trainingen, 1-op-1-coaching en mail ik twee keer per week één gouden webwinkel-inzicht de wereld in.

Meer webwinkel tips

500+ webwinkel blogs in ons archief