Meer verkopen voor Valentijnsdag

Het nieuwe jaar is nog vers, maar over een paar weken is het al weer Valentijnsdag. Verkoop jij in je webwinkel producten die bij dit thema passen, speel daar dan op in en verkoop meer.

Een persbericht met dit thema had je in oktober al moeten versturen, dus daarvoor ben je nu wat laat. Maar er zijn nog wel andere dingen die je kunt doen om je verkopen een boost te geven.

Maak inspiratie pagina’s in je webwinkel

Maak in je webwinkel een of meerdere pagina’s aan die helemaal in het teken staan van Valentijnsdag. Op deze pagina’s toon je bijvoorbeeld:

  • 10 cadeautips voor hem
  • 15 musthaves voor haar
  • De leukste cadeaus voor samen
  • Items die niet mogen ontbreken tijdens een romantische avond (wijn, chocola, kaarsen, mooi servies, …)
  • Woonaccessoires die passen bij een romantische stijl

Plaats mooie productfoto’s en sfeerfoto’s, maak eventueel een collage. Inspireer en verras bezoekers en breng ze op ideeën.

Zorg dat zoekmachines je pagina’s ook leuk vinden

Zorg voor voldoende tekst op de inspiratie pagina’s. Informatie over Valentijnsdag zelf, tips om je partner te verrassen, tips voor leuke dates, verzin het maar. Interessant voor je bezoekers, maar ook voor zoekmachines.

Wacht niet te lang meer met het maken van deze pagina’s. Geef zoekmachines de kans om deze pagina’s te vinden – ruim voor 14 februari. Door deze SEO tips toe te passen zorg je ervoor dat deze pagina’s gevonden worden door consumenten die online op zoek gaan naar een Valentijnsdag cadeau.

Heb jij je al voorbereid op Valentijnsdag, heb je bijvoorbeeld een persbericht verstuurd of een speciale actie bedacht? Of heeft dit artikel je geïnspireerd om ook inspiratie pagina’s te maken? Ik vind het leuk om van je te horen, dus geef een reactie hieronder!

7 hacks om direct meer te verdienen met je webwinkel

Over de schrijver
Leuk dat je er bent! Ik ben Astrid van der Made, de #1 e-commerce expert van Nederland en België en schrijver van Meer verdienen met je webshop. Mijn missie is: in 5 jaar 10.000 webwinkeliers helpen om hun webshopdoelen aan te tikken en liever nog voorbij te razen. Daarom geef ik online trainingen, 1-op-1-coaching en mail ik twee keer per week één gouden webwinkel-inzicht de wereld in.