Stappen naar een succesvolle webwinkel
arrow_drop_up arrow_drop_down
23 augustus 2016 

Stappen naar een succesvolle webwinkel

Ken je dat gevoel?

Je hebt de allerleukste baan van de wereld: je bent eigenaar van een prachtige webwinkel, deelt je eigen tijd in, gaat op zoek naar mooie producten en maakt klanten blij.

Maar toch knaagt er iets

Want hoe kan het toch dat er maar zo weinig mensen zijn die je webwinkel weten te vinden? En hoe kan het dat er nog minder mensen zijn die ook echt iets bij je kopen? Je hebt zo’n mooie producten!

Wat meer omzet zou leuk zijn, dan kun je eindelijk dat nieuwe merk inkopen, weer eens op vakantie gaan of zelfs stoppen met die baan in loondienst. Dan heb je meer tijd voor je webwinkel en kun je echt gaan groeien.

Plannen heb je genoeg, maar de tijd om ze uit te voeren is er niet. Daarnaast vind je online zoveel informatie dat je niet meer weet wat echt goed werkt en wat niet.

Hoe fijn zou het zijn als je precies weet welke stappen je moet zetten om je webwinkel succesvol te maken? Als je een duidelijk plan hebt voor je webwinkel en weet welke dingen resultaat opleveren. Zodat meer mensen je webwinkel weten te vinden, je klantenkring steeds maar groter en groter wordt, je omzet stijgt en je droomdoel binnen handbereik komt.

Ik geef je graag 3 tips die je helpen om een stukje dichter bij je droomdoel te komen

1. Bepaal je doelen

Hoe zie je jezelf en je webwinkel over een jaar? En over 3 jaar? Wat is je droomdoel? Wil je ervan kunnen leven bijvoorbeeld – hoeveel omzet heb je dan nodig? Vergeet hierbij even al je belemmeringen. Vergeet dat je te weinig tijd en budget hebt. Als zaken zoals geld en tijd geen rol zouden spelen, wat is dan je ultieme droomdoel?

2. Bezoek je webwinkel eens als bezoeker

Probeer er zo objectief mogelijk naar te kijken. Doe alsof je op zoek bent naar een bepaald product en dat in jouw webwinkel wilt kopen. Kun je het product gemakkelijk vinden? Is het direct duidelijk wat de verzendkosten en levertijd zijn? Kun je makkelijk contact opnemen als je een vraag zou hebben? En gaat het bestellen gemakkelijk? Schrijf al je opmerkingen op en ga hier vervolgens mee aan de slag.

3. Wees duidelijk over jouw onderscheidend vermogen

Wat maakt jou anders dan andere webwinkeliers? Hoe kun jij opvallen tussen al je concurrenten? Communiceer dit duidelijk naar je (potentiële) klanten. Zet het bijvoorbeeld bovenaan in de header van je website, of laat ze in de footer terugkomen. Vertel bezoekers waarom ze juist bij jou moeten zijn!

Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring. Heb je de bovenstaande tips toegepast en wat heeft dat je opgeleverd? Geef hieronder je reactie!

Wil jij van dit jaar je top-jaar maken en écht gaan groeien met je webwinkel?

Doe dan mee aan het succesvolle Webwinkel Succes Programma (sinds 1 november 2018 onderdeel van het VIP lidmaatschap). Hierin leer je stap voor stap hoe je je webwinkel laat groeien, hoe je meer bezoekers trekt en hoe je van bezoekers klanten – en zelfs fans! – maakt. Na afloop weten veel meer mensen je webwinkel te vinden, heb je een fanclub opgebouwd, heb je veel meer bestellingen en voldoende omzet om jezelf een salaris te geven.

Klinkt dit als iets waar jij van droomt? Dan ben je van harte welkom in dit programma!

Over de schrijver
Ik ben Astrid van Kollenburg. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen