Online ondernemen is er ook voor jou
23 april 2021 
3 min. leestijd

Online ondernemen is er ook voor jou

Een groot aantal ondernemers willen niets liever dan naast hun fysieke winkel, een webshop. Het geeft een extra afzetkanaal en dat is in deze tijd geen overbodige luxe. Onderstaande cijfers maken nog eens extra duidelijk dat dit geen gek idee is. Wat is daarvoor nodig?

Halverwege vorig jaar bleek het aantal webshops met maar liefst 47 procent te zijn gegroeid. De omzet van webshops steeg nog harder, met 55 procent. Het lijkt voor de hand liggend dat deze groei zich in deze vreemde tijd alleen nog maar voortzet nu winkels nog altijd niet fysiek geopend mogen zijn, behalve op afspraak.

Volgens kenners heeft corona een flinke duit in het zakje gedaan, maar mogelijk louter het proces hebben versneld. De groei zat er al in en die was er sowieso wel gekomen. Met andere woorden, er is een grote verschuiving richting online shoppen gaande.

Rugzak kan altijd mooier en functioneler

Wie een eigen webwinkel wil starten zal zich hierdoor aangemoedigd voelen. Als je een uniek product hebt, een dienst aanbiedt die voor de klant een probleem oplost of het leven gewoonweg leuker maakt, heb je altijd iets toe te voegen en heeft ook een nieuwe webshop bestaansrecht. De beste waterdichte rugzak, kan altijd nog beter, mooier, functioneler of comfortabeler worden ontworpen en geproduceerd. Als jij die producent bent, is er ook voor jou business ruimte. Online!

In alle gevallen betekent online een shop draaien dat je goed zichtbaar moet zijn. Actief zijn op social media, een professionele en goed draaiende website met webshop hebben. De juiste marketingactiviteiten zijn daarvoor onontbeerlijk. Klanten moeten je kunnen vinden en naast social media posts en eventueel advertenties is het belangrijk dat je zichtbaar bent in Google, het liefst op een zo hoog mogelijke positie. Je webshop staat of valt met die juiste zichtbaarheid. Als je daar geen kaas van hebt gegeten of er geen tijd voor hebt, is het belangrijk hier een professioneel online marketingbureau voor in te huren.

Vertel over jouw product

Stel je voor dat je een portemonnee verkoopt die zich onderscheidt van vele andere in de markt. Bovendien verkoop jij deze (ook) online en dat biedt consumenten een enorm gebruikersgemak. Je biedt hierbij een bijzondere pasjeshouder aan. Zowel portemonnee als pasjeshouder zijn voorzien van een RFID-bescherming. Een extra tool zodat de consument niet ten prooi valt aan skimmen. In dat geval is het belangrijk dat je dat duidelijk maakt aan de consument door onder andere op social media berichten te plaatsen waarin je uitlegt wat dit betekent en waarom deze portemonnee veilig is.

Blogs schrijven over veilige portemonnees

Jouw verhaal vertellen, kan via korte online berichten, maar ook via blogs. Je schrijft in een blog over jouw product en die blogs plaats je op je eigen website of op andere websites met een link naar jouw site. Je kunt ook via social media doorverwijzen naar je blogs zodat lezers op jouw website terecht komen. Kortom; schrijven is een belangrijk aspect van jouw zichtbaarheid en eigenlijk kun je niet zonder. Lukt het je niet om blogs te schrijven of ben je niet gezegend met een vlotte pen, laat het dan aan de professionele tekstschrijver over. Investeer daarin en je zal zien dat dat al snel conversie oplevert als je deze blogs op de juiste manier inzet. Maak je gebruik van een professioneel online marketingbureau dan hebben zij veelal tekstschrijvers in dienst die dit voor je kunnen verzorgen. Zij weten waar de blogs het beste tot hun recht komen. Dan sla je twee vliegen in één klap.

Online ondernemen is de toekomst

Kortom; online marketing en teksten schrijven zijn belangrijke tools om jouw online webshop onder de aandacht te brengen. Maak er op een goede manier gebruik van. Zet dit in om de consument bewust te maken van wat jij te bieden hebt. Zorg dat de consument je snel kan vinden en organiseer een goed werkende website en webshop. Dan is online ondernemen ook voor jou weggelegd en ga je op een professionele manier de toekomst tegemoet als het gaat om online ondernemen.

– advertorial – 

Over de schrijver
Ik ben Astrid van der Made, #1 e-commerce expert voor ambitieuze webwinkeliers en auteur van het boek 'Meer verdienen met je webshop'. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen

Meer webwinkel tips

500+ webwinkel blogs in ons archief