Review Maandag: Slippercorner.nl
arrow_drop_up arrow_drop_down
16 maart 2015 

Review Maandag: Slippercorner.nl

Het is weer Review Maandag, dit keer neem ik webwinkel Slippercorner.nl onder de loep. In dit artikel vertel ik wat goed gaat en welke dingen beter kunnen. Deze tips kun je ook voor je eigen webwinkel gebruiken.

Mijn eerste indruk van Slippercorner.nl is goed. Wat origineel om slippers volledig te bedrukken en personaliseren. Over een paar maanden begint het hoogseizoen voor deze webwinkel, dus het is goed om nu de puntjes op de i te zetten. Daar heb je straks plezier van.

Het design van de webwinkel

Slippercorner.nl heeft het eerste onderdeel van de test glansrijk doorstaan. De webwinkel is geschikt voor mobiel gebruik. Slim, gezien het feit dat Google binnenkort mobiel-vriendelijke websites hoger in de zoekresultaten plaatst.

Een ding dat me meteen opvalt is het logo. Door de drukke achtergrond in de slipper is de bedrijfsnaam lastig te lezen. Bovendien staat daar een andere naam dan in de url. Ook in de footer wordt gesproken over ‘Toffeslippers.nl’ maar op de Over Ons pagina staat weer ‘Slippercorner.nl’. Dit veroorzaakt verwarring bij bezoekers, zeker omdat het e-mailadres van de webwinkel eindigt op ‘traktatiecorner.nl’. Zorg ervoor dat bezoekers altijd weten op welke website zij zich bevinden en wie de ondernemer is. Ook is het slim om een tagline toe te voegen onder het logo, waarin je duidelijk maakt dat het om gepersonaliseerde slippers gaat. Dit is immers wat deze webwinkel onderscheidt van andere slipper-aanbieders.

De grote afbeelding bovenaan de homepage kan beter. Ik snap de bedoeling, maar de afbeelding ziet er nu wat zelfgemaakt uit. Gebruik hier bijvoorbeeld een mooie foto van mensen die slippers dragen. Vaak spreken foto’s met mensen meer aan dan alleen productfoto’s. Die grote foto is het eerste dat bezoekers van de homepage zien. Zorg dat je daarmee meteen een goede indruk maakt.

Verder is de homepage rustig en overzichtelijk. Alle aandacht gaat naar de producten, en zo hoort het ook. De tekst zou uit SEO oogpunt uitgebreid mogen worden. Door daar zoekwoorden in te verwerken wordt de website beter gevonden in zoekmachines. Ook mist deze pagina een titel met een H1 tag (geen idee wat ik bedoel? Lees dan mijn eerdere blog over heading tags).

Slippercorner

De productpagina

Ook de productpagina’s stralen rust uit. Rust is goed, maar nu gebeurt er weinig op deze pagina’s. Er zou best wat meer kleur in mogen. Op de productpagina zou ik ervoor kiezen om bovenaan de pagina, naast de foto, een korte omschrijving en de prijs te plaatsen. Daaronder pas de keuzemogelijkheden voor maat, kleur, enz. De donkergrijze bestelknop valt prima op, maar zoals gezegd zou wat meer kleur zeker niet misstaan. De gebruikte foto’s zijn goed en duidelijk, maar gebruik ook sfeerbeelden, dit maakt het product nog aansprekender.

Essentieel: ontwerp module

Het zou een hele mooie (en essentiële) toevoeging aan deze shop zijn dat klanten hun foto kunnen uploaden, kleuren kunnen kiezen en direct op hun scherm het resultaat te zien krijgen. Stel een bezoeker heeft interesse in de hockey slippers. Op de productpagina staat zowel een blauwe als een groene variant, met beide een andere afbeelding. Bezoekers hebben nu geen idee of ze de blauwe of de groene slippers krijgen. Dit is een enorme drempel om te bestellen. Met een design-module in je webwinkel weten klanten precies wat ze bestellen en voorkom je teleurstellingen en ontevredenheid.

Slippercorner

De ‘Leuk voor erbij’ artikelen kun je wellicht beter in de winkelwagen tonen, met een kleine foto van het product daarbij. Het doel van de productpagina is om bezoekers de slippers te laten kopen. Breng ze niet in verwarring met allerlei andere producten waarvan ze niet precies weten wat het is.

USP’s en service

Slippercorner.nl zou duidelijker mogen laten zien waarom bezoekers nou juist bij hen moeten kopen. Op de klantenservice pagina’s lees ik dat verzending vanaf een orderbedrag van €50 gratis is, dat deze gepersonaliseerde producten al binnen 1 tot 3 werkdagen verzonden worden en dat retourneren gratis is. Waarom verstop je deze informatie? Hiermee kun je je van de concurrentie onderscheiden. Bovendien is er een loyaliteitsprogramma, ook een belangrijke USP.

Klantenservice

In de footer zijn de klantenservice pagina’s duidelijk weergegeven en deze bevatten goede informatie. Daarnaast worden de contactgegevens op verschillende plekken getoond. Pluspunten voor dit onderdeel.

Over Ons

Op de Over Ons pagina staan alleen de bedrijfsgegevens en een foto van de eigenaresse. Wellicht is dit nog work-in-progress. Anders zou ik dit zeker nog aanpassen. Gebruik deze pagina om het verhaal achter je webwinkel te vertellen. Hiermee geef je je webwinkel een gezicht en vergroot je het vertrouwen in je onderneming. Lees ook mijn eerdere blog over een goede Over Ons pagina.

Informatie

De webwinkel bevat diverse pagina’s met informatie. Er is een duidelijke maattabel en er wordt informatie gegeven over de bedrukkingsmogelijkheden.

De informatie op de productpagina’s kan echter beter. Er is voor de klant nu teveel onduidelijkheid. Eigenlijk zeg je overal: alles is mogelijk, maar dan moet je even mailen. In de meeste gevallen zal dat niet gebeuren. Consumenten houden van duidelijkheid. Ze willen precies weten wat ze voor hun geld krijgen. Krijgen ze die duidelijkheid bij jou niet, dan gaan ze op zoek naar een ander die dit wel biedt. Om volledige duidelijkheid te geven is de ontwerp-module die ik eerder noemde essentieel.

Ook wat SEO betreft kunnen de productteksten verbeterd worden. Maak gebruik van de heading tags en verwerk belangrijke zoekwoorden in de teksten, dan kom je al een heel eind!

Conclusie

Webwinkel Slippercorner.nl is pas enkele maanden online. Om voor het slipper-seizoen klaar te zijn is er nog behoorlijk wat werk te verzetten. Als de gebruiksvriendelijkheid verbetert en er een ontwerp-module ingebouwd wordt kan deze webwinkel zeker succesvol worden. Mijn advies is om daarnaast aan de slag te gaan met SEO. Op belangrijke zoekwoorden zoals ‘slippers bedrukken’ en ‘bedrukte slippers’ is deze webwinkel momenteel niet goed (genoeg) vindbaar. Daar is nog heel veel winst te behalen.

Over de schrijver
Ik ben Astrid van Kollenburg. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen