arrow_drop_up arrow_drop_down
Weinig tijd om te bloggen? Trek meer bezoekers met bestaande content
14 februari 2021 

Weinig tijd om te bloggen? Trek meer bezoekers met bestaande content

Soms heb je periodes waarin je tijd tekort komt om te bloggen voor je webwinkel. We schreven al eens een artikel over tijd besparen op bloggen, maar vandaag geven we je een aantal tips om meer bezoekers te trekken met bestaande content.

Oude artikelen opnieuw delen

Als je al lang bezig bent met bloggen voor je webshop dan heb je waarschijnlijk een hele hoop artikelen gemaakt. Veel van deze artikelen worden, naarmate ze wegzakken op je website, vrijwel niet meer gelezen. Jouw bezoeker bekijkt immers vaak de voorpagina, en misschien ook nog wel de tweede pagina. Verder dan dat komt hij niet.

Tenzij – en hier zijn drie redenen van toepassing – deze hoog rankt in zoekmachines, er een directe zoekopdracht wordt gedaan op jouw website of je de blogs opnieuw deelt op social media (met of zonder advertising).

Het is zonde als oude blogs niet meer worden gelezen, want je hebt vast artikelen geschreven waarvan de informatie nog up to date is.

Geef artikelen een update

Niet alle oude artikelen zijn meteen klaar om opnieuw gedeeld te worden. Sommige artikelen hebben eerst een update nodig. Wanneer je minder dan 50% van het artikel aanpast is het voldoende om bovenaan het artikel ‘update geplaatst op…' te plaatsen. Verander je meer dan 50% van het artikel, dan kan de publicatiedatum aangepast worden naar de huidige datum.

Maak een artikel met het ‘ultieme lijstje om…'

Heb je veel over een bepaald onderwerp geschreven, maak dan een overzicht van deze artikelen. Handig, want de mensen die interesse hebben in het onderwerp zien alle blogs dan overzichtelijk bij elkaar staan. Dergelijke lijstjes zijn eigenlijk voor alle onderwerpen geschikt. Op die manier heb je niet alleen snel een nieuw artikel geschreven met bestaande content, maar het is ook nog eens goed voor je SEO, omdat je intern aan het linken bent.

Concentreer je op de SEO van oude artikelen

Zoekmachine optimalisatie verandert continu en jouw website zou hierin mee moeten gaan. Dus verander je ook al jouw oude artikelen als de SEO-regels anders zijn geworden? Neem de tijd om eens goed naar de meta-omschrijvingen te kijken van oude artikelen en pas deze aan. Op die manier worden je oude artikelen een stuk beter gevonden in zoekmachines. Je haalt meer resultaat uit de content die je al hebt.

Over de schrijver
Ik ben Astrid van der Made, #1 e-commerce expert voor ambitieuze webwinkeliers en auteur van het boek 'Meer verdienen met je webshop'. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen