Achter de schermen: ZusSUN

Tijdens vakanties naar de zon kwamen Monique en Nicole steeds vaker mensen tegen die flink verbrand waren. En dat in een tijd waarin er erg gewaarschuwd wordt voor de gevaren van de zon. Dit heeft de zussen doen besluiten om een webshop te starten met UV beschermende strandkleding en accessoires. "Veel mensen weten het bestaan er niet van en denken goed beschermd te zijn als ze een gewoon t-shirt dragen. UV beschermende kleding heeft de hoogste mogelijke factor UPF 50+ bescherming en een gewoon shirt daarentegen komt niet verder dan UPF 15 bescherming." Wij vragen Nicole naar haar leven als webshop eigenaar.

"In de zomer van 2020 zijn we het idee voor onze webshop uit gaan werken en op zoek gegaan naar partijen waar we onze producten konden inkopen. Op 19 maart 2021 is de webshop online gegaan."  

Hoeveel tijd de zussen besteden aan hun webwinkel vinden ze lastig te zeggen. "Wij controleren regelmatig onze mail en social media. Als het voor ons mogelijk is om op een markt of braderie te staan gaat er uiteraard meer tijd in zitten. Als wij inkopen doen gaat er ook wel wat meer tijd in zitten."

Je dag als webwinkelier is nooit hetzelfde. "Regelmatig controleren wij de bestellingen en deze worden dan gelijk in orde gemaakt. Wij controleren regelmatig de voorraad  en gaan inkopen doen als dit nodig is." 

Gelukkig hebben ze nog geen minder leuke kanten kunnen ontdekken aan het runnen van een webshop. "Wij vinden het leuk om mensen bekend te laten worden met onze UV kleding, maar ook om onze collectie strandkleding en accessoires te tonen."


"Het is een uitdaging om mensen duidelijk te maken dat UV beschermende kleding echt heel belangrijk is. Vooral een lichte- en een kinderhuid zijn extra kwetsbaar voor UV-straling. Hoe vaker je verbrandt, hoe groter het risico dat je op latere leeftijd huidproblemen krijgt, zoals rimpels, pigmentvlekken, goedaardige huidtumoren en huidkanker."

Monique en Nicole maken gebruik van WordPress, omdat degene die de webshop heeft gemaakt deze software al vaker heeft gebruikt. "Zelf hebben wij daar namelijk helemaal geen verstand van en zijn dus geheel op zijn advies af gegaan."

"Wij proberen bezoekers naar onze webwinkel te trekken door regelmatig gebruik te maken van Facebook en Instagram. Ook proberen wij regelmatig (voor zover dit in corona tijd mogelijk is) op markten en braderieën te staan. We hopen op deze manier meer naamsbekendheid te krijgen."


"Tot nu toe hebben wij nog geen dingen die wij anders zouden aanpakken. We zijn nog niet zo lang bezig met onze webwinkel, maar misschien komt dit wel als we langer bezig zijn."

Het combineren van de webwinkel met andere bezigheden is erg makkelijk. "Wij kunnen zelf onze tijden indelen en als één van ons even druk is kan de ander het ten alle tijden opvangen."


"Het lijkt ons leuk om samen te kunnen werken met een influencer, zodat onze producten meer bekendheid gaan krijgen."

"Een vriendin zei ons “Houd er rekening mee dat het zeker één jaar duurt voordat je echt gevonden gaat worden op internet”. We houden hier ook zeker rekening mee en doen ook erg ons best om naamsbekendheid te krijgen."

Over de schrijver
Leuk dat je er bent! Ik ben Astrid van der Made, de #1 e-commerce expert van Nederland en België en schrijver van Meer verdienen met je webshop. Mijn missie is: in 5 jaar 10.000 webwinkeliers helpen om hun webshopdoelen aan te tikken en liever nog voorbij te razen. Daarom geef ik online trainingen, 1-op-1-coaching en mail ik twee keer per week één gouden webwinkel-inzicht de wereld in.