arrow_drop_up arrow_drop_down
Corona-crisis: hét moment om een webshop te starten

Corona-crisis: hét moment om een webshop te starten

E-commerce is booming business. Dat heb je vast vaker gehoord, want ook voor de Corona-crisis waarin we belandt zijn, zagen we al een aantal jaren een enorme groei. Niet alleen in het aantal mensen dat online winkelt, maar ook in het bedrag dat door deze digitale shoppers besteed wordt. Nu steeds meer stenen winkels tijdelijk hun deuren sluiten als gevolg van het virus en de maatregelen die het RIVM oplegt, nemen de kansen voor webwinkeliers alleen maar toe. Overweeg je om een webshop te starten maar is het er nog niet van gekomen, lees dan in dit blog waarom dit hét moment is om hiermee aan de slag te gaan!

Winkels dicht, maar webwinkels niet

Veel consumenten zitten thuis, kunnen niet meer de stad in voor een boodschap, een cadeautje of een nieuwe outfit. Ze vervelen zich en hebben meer tijd over, omdat sociale verplichtingen even on hold gezet zijn. Grote kans dat zij online gaan shoppen. Uit verveling, omdat ze hun huis lenteklaar willen maken of omdat ze een cadeautje willen sturen naar iemand die ziek is. Of omdat het best een uitdaging kan zijn om je kinderen een aantal weken thuis bezig te houden… Ik verwacht dat er deze periode heel wat speelgoed, spelletjes en knutselmateriaal besteld gaat worden. Zolang je als webwinkelier zelf niet ziek bent en de vervoersdiensten nog gewoon pakketten blijven bezorgen, blijft deze branche gewoon door draaien natuurlijk. Sterker nog, sommige webwinkels draaien op dit moment al overuren om alle bestellingen te kunnen verwerken.

Een goede reden dus om nu een webshop te beginnen dus. Maar er zijn meer redenen.

Tip: Download de PDF met de 7 meest gemaakte fouten door startende webwinkeliers.

Minder sociale verplichtingen = meer tijd

Veel mensen zitten nu thuis omdat ze niet naar hun werk kunnen, terwijl ze niet ziek zijn. Of misschien moet jij vanuit huis werken voor je baas, waardoor je nu veel reistijd bespaart. Tel daarbij op dat sporten, verjaardagen en andere sociale verplichtingen komen te vervallen, en je hebt enorm veel tijd over. Wat ga je doen met deze tijd? Een dagje uit zit er even niet in en op bezoek bij je vrienden kun je ook vergeten. Gebruik deze tijd om je te oriënteren op het starten van je eigen webwinkel. Het beginnen van een webshop kost veel tijd, daarover ben ik heel eerlijk. Zeker als je een winstgevende webwinkel wil opzetten, komt daar best wat bij kijken. En ik ga er vanuit dat jij winst wil gaan maken met je webshop, anders kun je beter een hobby zoeken.

Bouwen aan je toekomst

Tenzij je een zogenaamd ‘vitaal beroep’ hebt, is de kans groot dat je nog nooit zoveel tijd gehad hebt als nu. Gebruik deze tijd om iets op te bouwen voor jezelf. Om te werken aan jouw toekomst. Jouw eigen winstgevende webshop. Waarmee je een stabiele inkomstenbron hebt die je niet alleen deze crisis door helpt, maar waar je ook op lange termijn van profiteert. Gebruik de tijd die je noodgedwongen thuis zit om je te verdiepen in het beginnen van een webshop. Lees je in, in wat er allemaal bij komt kijken en waar je op moet letten. Zo zet jij deze hele Corona-crisis om in iets positiefs en kun je wellicht eindelijk je droom waarmaken.

Meest gemaakte fouten door startende webwinkeliers

Zoals ik al aangaf komt er best veel kijken bij het starten van een webwinkel. Op deze website kun je al heel veel info en inspiratie vinden. Ik spreek regelmatig met startende webwinkeliers, en het valt me op dat veel van hen dezelfde fouten maken. Om jou voor deze fouten te behoeden heb ik een PDF gemaakt, die je gratis kunt downloaden. Zorg dat jij een vliegende start maakt, zodat je bovendien nog kunt meeprofiteren van de enorme boost die online winkelen nu krijgt, doordat steeds meer stenen winkels hun deuren sluiten.

Download de pdf met 7 meest gemaakte fouten door startende webwinkeliers

Over de schrijver
Ik ben Astrid van der Made, #1 e-commerce expert voor ambitieuze webwinkeliers en auteur van het boek 'Meer verdienen met je webshop'. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen