Waarom een live chat in je webwinkel?

Veel bezoekers vinden het fijn als een webwinkel een live chat mogelijkheid heeft. Zo is het mogelijk om op een snelle, eenvoudige manier contact te leggen met de webwinkelier. Het kan zijn dat een bezoeker een bepaalde vraag of opmerking heeft. In de live chat krijgt hij of zij vaak direct antwoord. Voor webwinkeliers is het dan ook een laagdrempelige manier om contact te onderhouden met hun klanten.

De voordelen van een chatfunctie

De afgelopen jaren is live chat erg populair geworden. De meeste klanten waarderen het wanneer een webwinkel directe en professionele hulp via de chat kan bieden. Door de laagdrempeligheid versterk je bovendien het imago van je webwinkel, aangezien het betrouwbaar en persoonlijk overkomt.

Hoger conversiepercentage

Bij het snel beantwoorden van vragen heb je als webwinkelier meer kans om een deal te sluiten. Wist je bovendien dat een chatfunctie het conversie percentage van een website verhoogt met 35 tot 65 procent?

Live chat uitbesteden

Sommige webwinkeliers kiezen ervoor om de chatfunctie in hun webshop uit te besteden. Dit verlicht de druk bij de webwinkelier, die hierdoor niet de hele dag beschikbaar hoeft te zijn.

 

7 hacks om direct meer te verdienen met je webwinkel
Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down