arrow_drop_up arrow_drop_down
in SEO

Zet reviews in voor een betere SEO

Je bent vast wel bekend met het feit dat klantreviews van groot belang zijn voor je webwinkel. Reviews kunnen potentiële klanten over de streep trekken. Immers, de ervaringen van andere consumenten wegen vaak zwaar mee in het beslissingsproces dat vooraf gaat aan een aankoop.

Maar er is nog een reden waarom je reviews op je website zou moeten opnemen. En dat is SEO.

Extra content

Een klantreview zorgt voor extra content (inhoud) op je website. Zoekmachines houden daar van! Hoe meer unieke content je hebt, des te beter zoekmachines de relevantie van jouw website kunnen vaststellen. Je kunt de klantreviews zelf op je website plaatsen of gebruik maken van een diensten als Kioyh, Feedbackcompany of Klantenscores.nl. Als je besluit de reviews zelf op je website te tonen, verzamel er dan eerst een aantal, voordat je ze plaatst. Een leeg review gedeelte op je website kan een negatief effect hebben.

Plaats ook minder positieve reviews

Belangrijk is dat je ook de minder positieve reviews plaatst. Je wilt een zo eerlijk mogelijk beeld schetsen van je webwinkel en de service, en daar horen minder goede punten soms ook bij. Neem bij een negatieve review direct contact op met je klant om naar een oplossing voor het probleem te zoeken. Eventueel kun je op een negatieve review een korte reactie plaatsen, waarin je aangeeft hoe je de klacht hebt opgelost of welke verbeteringen je doorgevoerd hebt. Houd dit wel kort en voorkom dat je op elke review uitgebreid commentaar geeft.

Wil je het jezelf gemakkelijk maken, meld je dan aan bij een van bovengenoemde diensten. Zij leveren online review software voor webwinkel eigenaren. Je hoeft je klanten niet zelf te benaderen voor een review, dat gaat automatisch via het systeem. Met een widget kun je de reviews vervolgens op je website tonen. Ook met deze service profiteer je van de SEO voordelen van de klantbeoordelingen. Bovendien, de gemiddelde score (in aantal sterren) van een bepaald product wordt ook getoond in de Google zoekresultaten en op Google Shopping. Voor deze service betaal je wel een bedrag per maand.

Begin vandaag nog met het verzamelen van klantervaringen, ze zullen je helpen om beter te scoren in zoekmachines. Bovendien zullen positieve verhalen van andere consumenten twijfelaars over de streep trekken.

 

7 hacks om direct meer te verdienen met je webwinkel

Over de schrijver
Ik ben Astrid van Kollenburg, #1 e-commerce expert voor ambitieuze webwinkeliers en auteur van het boek 'Meer verdienen met je webshop'. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen