arrow_drop_up arrow_drop_down

Bikinidag en 27 andere inhaakmomenten deze zomer

Op 5 juli a.s. is het Internationale Bikini Dag. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is een speciale dag voor in het leven geroepen. Zo ook voor de bikini. Op 5 juli 1946 werd de eerste echte bikini gepresenteerd, die nota bene ontworpen was door een Franse auto-ingenieur. Geen enkel model was bereid om in zijn creatie de catwalk op te gaan, omdat de zwemkleding zo omstreden was vanwege het vele bloot dat je zag. Waren ze niet gewend toen. Het gevolg was dat de bikini in meerdere landen verboden werd en door het Vaticaan als immoreel bestempeld werd.

Dat is nu wel anders natuurlijk. In de zomer ligt het strand vol met vrouwen in allerlei soorten bikini’s.

Verkoop jij zwemkleding of daaraan gerelateerde producten, dan kun je hier natuurlijk perfect op inhaken. Een hele leuke en slimme manier van marketing, inhaken op bijzondere dagen. Geen harde promotie van je producten, maar de inhaakmomenten gebruiken om bezoekers te inspireren én weer even je webwinkel onder hun aandacht te brengen. Bijna elke dag is er wel iets waarop je kunt inhaken.

Dit zijn de 28 opvallendste inhaakmomenten van deze zomer!

Inhaakmomenten juli

1 juli – Dag van de Komkommer
3 juli – International Plastic Bag Free Dag
3 juli – Blijf uit de zon dag
5 juli – Bikini Dag
6 juli – Wereld Kus Dag
7 juli – Wereld Chocolade Dag
17 juli – Wereld Emoji Dag
20 juli – Roze Maandag
20 juli – Hoveniersmaandag
21 juli – Junkfood Dag
22 juli – Hangmat Dag
28 juli – Wereld Natuurbeschermings- Dag
30 juli – Internationale Dag van de Vriendschap
30 juli – Cheesecake Dag

Inhaakmomenten augustus

3 augustus – Watermeloendag
4 augustus – Wereld Vriendschapsdag
5 augustus – Oesterdag
7 augustus – Internationale dag van het bier
8 augustus – Internationale Kattendag
11 augustus – Zoon en Dochter Dag
12 augustus – Dag van het Middelste Kind
12 augustus – Internationale Dag van de Olifant
13 augustus – Linkshandigendag
16 augustus – Internationale Achtbanen Dag
19 augustus – Internationale Dag van de Orang-oetang
20 augustus – Werelddag van de Mug
21 augustus – Werelddag van de Ondernemer
28 augustus – Roodharigen Dag

Een hele lijst met inhaakmomenten, daar zit ongetwijfeld iets bij voor jouw webwinkel. Voordat je echt aan de slag gaat: onderzoek even of een evenement of speciale dag belangrijk is voor je doelgroep. Of hen op zijn minst aanspreekt. Zo nee, dan kun je hem gewoon skippen. Je hoeft immers niet overal aan mee te doen. Is een bepaalde dag voor jouw doelgroep wel interessant, dan kun je verschillende dingen doen.

Bedenk bijvoorbeeld een leuke, grappige of originele inhaker. Dit is vooral geschikt om je naamsbekendheid te vergroten en je bedrijf weer even onder de aandacht te brengen bij je doelgroep.

Hieronder zie je een afbeelding van M&M’s die inhaakt op Wereld Chocoladedag.

Verfmerk Flexa speelt in op Linkshandigendag.

En Blond Amsterdam haakt in op Wereld Kattendag.

Bepaal dus eerst of een (of meerdere) van de komende events bij jouw doelgroep en bedrijf passen. Bepaal vervolgens hoe jij hier met jouw webwinkel op kunt inhaken. Schrijf een blog over het onderwerp, maak een mooie landingspagina met een bepaald thema of organiseer een leuke winactie op social media.

Wil je elke maandag een update ontvangen met actuele inhaakmomenten voor je webshop?

Zo heb je altijd genoeg marketing inspiratie voor je blog, nieuwsbrief en social media kanalen. Je mist voortaan geen enkele feestdag of belangrijke gebeurtenis voor jouw doelgroep en bent altijd ruim op tijd om op belangrijke dagen in te spelen. En heel belangrijk: we vertellen je ook HOE je op bepaalde actualiteiten kunt inhaken. Creëer meer betrokkenheid bij je webwinkel en kom op de juiste momenten onder de aandacht. Start vandaag nog met meer verkopen! Word nu lid van de Webwinkel Succes Academie.

Over de schrijver
Ik ben Astrid van Kollenburg, #1 e-commerce expert voor ambitieuze webwinkeliers en auteur van het boek 'Meer verdienen met je webshop'. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen