Bikinidag en 27 andere inhaakmomenten deze zomer
arrow_drop_up arrow_drop_down
19 juni 2019 

Bikinidag en 27 andere inhaakmomenten deze zomer

Op 5 juli a.s. is het Internationale Bikini Dag. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is een speciale dag voor in het leven geroepen. Zo ook voor de bikini. Op 5 juli 1946 werd de eerste echte bikini gepresenteerd, die nota bene ontworpen was door een Franse auto-ingenieur. Geen enkel model was bereid om in zijn creatie de catwalk op te gaan, omdat de zwemkleding zo omstreden was vanwege het vele bloot dat je zag. Waren ze niet gewend toen. Het gevolg was dat de bikini in meerdere landen verboden werd en door het Vaticaan als immoreel bestempeld werd.

Dat is nu wel anders natuurlijk. In de zomer ligt het strand vol met vrouwen in allerlei soorten bikini’s.

Verkoop jij zwemkleding of daaraan gerelateerde producten, dan kun je hier natuurlijk perfect op inhaken. Een hele leuke en slimme manier van marketing, inhaken op bijzondere dagen. Geen harde promotie van je producten, maar de inhaakmomenten gebruiken om bezoekers te inspireren én weer even je webwinkel onder hun aandacht te brengen. Bijna elke dag is er wel iets waarop je kunt inhaken.

Dit zijn de 28 opvallendste inhaakmomenten van deze zomer!

1 juli – Dag van de Komkommer
3 juli – Blijf uit de Zon Dag
3 juli – International Plastic Bag Free Day
5 juli – Bikinidag
5 juli – Comic Sans Dag
6 juli – Wereld Kus Dag
7 juli – Dag van het Sprookje
7 juli – Wereld Chocoladedag
13 juli – Dag van de Franse Frietjes
16 t/m 19 juli – Nijmeegse vierdaagse
17 juli – Wereld Emoji Dag
22 juli – Dag van de Hangmat
22 juli – Roze Maandag
28 juli – Wereld Natuurbeschermingsdag
30 juli – Wereld Dag van de Vriendschap
30 juli – Dag van de Schoonvader
30 juli – Cheesecakedag
2 augustus – Internationale Dag van het Bier
3 augustus – Watermeloendag
4 augustus – Zussendag
8 augustus – Wereld Kattendag
11 augustus – Zoon en Dochterdag
12 augustus – Dag van het Middelste Kind
13 augustus – Linkshandigendag
16 augustus – Achtbanendag
18 augustus – Internationale dag van de Fotografie
23 augustus – 28e Verjaardag Internet
23 t/m 25 augustus – Roodharigen Dag

Een hele lijst met inhaakmomenten, daar zit ongetwijfeld iets bij voor jouw webwinkel. Voordat je echt aan de slag gaat: onderzoek even of een evenement of speciale dag belangrijk is voor je doelgroep. Of hen op zijn minst aanspreekt. Zo nee, dan kun je hem gewoon skippen. Je hoeft immers niet overal aan mee te doen. Is een bepaalde dag voor jouw doelgroep wel interessant, dan kun je verschillende dingen doen.

Bedenk bijvoorbeeld een leuke, grappige of originele inhaker. Dit is vooral geschikt om je naamsbekendheid te vergroten en je bedrijf weer even onder de aandacht te brengen bij je doelgroep.

Hieronder zie je een afbeelding van M&M’s die inhaakt op Wereld Chocoladedag.

Verfmerk Flexa speelt in op Linkshandigendag.

Blond Amsterdam haakt in op Wereld Kattendag.

En Flair België haakt slim in op Watermeloendag.

Bepaal dus eerst of een (of meerdere) van de komende events bij jouw doelgroep en bedrijf passen. Bepaal vervolgens hoe jij hier met jouw webwinkel op kunt inhaken. Schrijf een blog over het onderwerp, maak een mooie landingspagina met een bepaald thema of organiseer een leuke winactie op social media.

Wil je elke maandag een update ontvangen met actuele inhaakmomenten voor je webshop?

Zo heb je altijd genoeg marketing inspiratie voor je blog, nieuwsbrief en social media kanalen. Je mist voortaan geen enkele feestdag of belangrijke gebeurtenis voor jouw doelgroep en bent altijd ruim op tijd om op belangrijke dagen in te spelen. En heel belangrijk: we vertellen je ook HOE je op bepaalde actualiteiten kunt inhaken. Creëer meer betrokkenheid bij je webwinkel en kom op de juiste momenten onder de aandacht. Start vandaag nog met meer verkopen! Word nu premium lid van Succes met je Webshop.

Over de schrijver
Ik ben Astrid van Kollenburg, oprichter van Succes met je Webshop en auteur van het boek 'Meer verdienen met je webshop'. Mijn missie is om jou te helpen met het laten groeien van je webwinkel. Zodat je meer voldoening uit je werk haalt en financieel niet meer afhankelijk bent van je partner of een tweede baan. Ik weet uit ervaring tegen welke problemen en frustraties je aanloopt bij het runnen van een webwinkel. En hoe je deze kan ombuigen naar iets dat wél werkt.
Reactie plaatsen