Interview: Wanda van NailartshopLHN
Interviews
Astrid van der Made
Interviews
3 min

Interview: Wanda van NailartshopLHN

3 min

Interview Wanda van NailartshopLHNWanda is een ervaren nagelstyliste. Het was voor haar maar een kleine stap om in 2015 een webwinkel te beginnen in nagel producten. Omdat we altijd graag lezen hoe andere ondernemers hun webwinkel runnen, vroegen we Wanda of we haar mochten interviewen. Het resultaat lees je hieronder!

Logische stap

Wanda vertelt: “Ik heb reuma en ik weet dat het werken steeds moeilijker zal gaan. Aangezien ik moet werken totdat ik 70 ben, was het voor mij een kleine stap om een webwinkel te beginnen in nagelproducten. Ik weet wat de producten doen en hoe je ze moet gebruiken. Het was dus eigenlijk logisch voor mij dat ik iets meer wilde doen met het nagelen. Zo ontstond in 2015 de NailartshopLHN.

Persoonlijk contact

Wanda is zeker niet de enige die nagelproducten aanbiedt daarom vindt ze het erg belangrijk dat er de mogelijkheid is om persoonlijk contact op te nemen. “Omdat ik bij collega’s veel hetzelfde zie als wat ik aanbied, geef ik dat beetje extra service en kwaliteit. Zo worden producten gratis verzonden boven een bepaald bedrag. Ik bied de mogelijkheid om met mij contact op te nemen, over de gekochte producten of nog aan te schaffen producten. Klanten kunnen me altijd mailen of bellen. Ook wanneer er problemen zijn of gewoon voor advies.”

Interview Wanda van NailartshopIHN

Beschrijf eens een dag uit jouw leven als webwinkelier?

“Om mezelf fit te houden begin ik de dag met een uurtje lopen. Als ik dan thuis kom begin ik aan het ontbijt want om 9.00 uur staat de eerste nagel klant van de ochtend voor de deur. Rond de klok van 12 uur heb ik mijn lunch pauze en kruip ik achter de pc om aan de webwinkel te werken. Om 13.00 uur staat de eerste klant van de middag voor de deur.”

“Na alle klanten van mooie nagels te hebben voorzien, ga ik weer achter de pc om verder te werken aan de webshop. Nu is het niet zo dat ik altijd even veel klanten op een dag heb, dus de ene dag werk ik meer aan de webshop dan de andere dag. Ik besteed veel tijd aan de webwinkel omdat er meer bij komt kijken dan ik had gedacht. Het is niet alleen even een product plaatsen maar ook de teksten schrijven, foto’s en filmpjes maken voor op de website en voor Facebook of Instagram, SEO en noem het maar op. Ik ben wel tot een uur of 5, 6 in de middag bezig met mijn nagelstudio en webshop en soms ook nog in de weekenden.”

Wanda vindt het soms moeilijk om het leuke werk te laten liggen. “Gelukkig heb ik thuis nog een lieve man die mij wel eens zegt: ‘nu is het wel even genoeg’.”

Interview Wanda van NailartshopLHN

Foto: Foto-Concept fotografisch atelier

Uitvogelen

Eentonig werk is niets voor Wanda: “Wanneer ik bij al mijn producten in de webwinkel een aanpassing moet gaan doen in, dan is het iets minder leuk. Dan word het eentonig.
Ik probeer eigenlijk zoveel mogelijk zelf uit te vinden, hoe werkt dit of hoe doe ik dat. Hoe plaats ik een filmpje? Zo kom ik steeds meer te weten over mijn webshop. En dat vind ik echt geweldig!”

Webwinkelsoftware

“Ik heb voor de webwinkelsoftware van CCV Shop gekozen, omdat het merk wat ik vertegenwoordig hier ook mee werkt. Hun webshop ziet er zo mooi uit, dat wilde ik ook! Ook wilde ik een webshop die makkelijk zelf op te bouwen is.”

Als je opnieuw zou beginnen, wat zou je dan anders aanpakken?

“Ik zou gelijk begonnen zijn met de software van CCV Shop. Eerst gebruikte ik andere software, maar daar was het zo moeilijk om iets te veranderen dat het mij heel veel tijd heeft gekost.”

Interview Wanda van NailartshopLHN

Toekomstplannen

Wanda zit niet stil, haar toekomstplannen zijn duidelijk: “Ik wil mijn webshop laten groeien, zodat ik er in de toekomst van kan leven. Ik wil mijn nagelklanten afbouwen tot nog enkele, dit stukje van mijn werk vind ik te leuk om het helemaal te stoppen. Ook blijf ik proberen mezelf te verbeteren, uit te dagen, om nog mooier werk neer te zetten. Zo wil ik meer aan posterwedstrijden gaan meedoen waarbij, uiteraard, de nagels centraal staan.”

Wat is de belangrijkste tip die jij gekregen hebt en waarom was deze zo belangrijk?

“De belangrijkste tip was: Google houdt niet van gekopieerde teksten. Niet in de webshop maar ook niet in reclame. Dat is een fout die ik wel maakte. Al het reclame materiaal dat ik kreeg van mijn merk, plaatste ik op Facebook of in de webshop. Dat doe ik nu niet meer, ik pas de teksten aan.”

Categorieën